GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ESTETİK DENEYİM/TK 538
Dersin Adı: ESTETİK DENEYİM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. E. Yıldız DOYRAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/eyildizdoyran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eyildizdoyran@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç. 1 Sanata felsefe ile bakmanın anlamını kavramak
Ö.Ç. 2 Estetiğin problemlerine dair çözümleme yapma ve yorumlama yeterliliğinin sağlanabilmesi







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Sanat felsefesinin konusu, sanat, zanaat, sanat eseri, sanatçı, estetik değer, estetik ve sanat felsefesi kavramları
3. Hafta  Sanat ve felsefe ilişkisi
4. Hafta  Sanata; sanat tarihi, sanat sosyolojisi gibi disiplinler açısından bakmak ile sanata felsefe ile bakmanın farkı
5. Hafta  Sanatın açıklanmasına ilişkin farklı felsefi görüşler (sanat felsefesi kuramlarından örnekler)
6. Hafta  Sanatın açıklanmasına ilişkin farklı felsefi görüşler (sanat felsefesi kuramlarından örnekler)
7. Hafta  Günümüzde Sanat Felsefesi yaklaşımları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Güzel nedir, Sanatta ve doğada güzel
10. Hafta  Güzelliğin ölçütleri ve güzelliğin kaynağı problemi bağlamında farklı felsefi yaklaşımlar
11. Hafta  Sanat eseri ne demektir, sanat eserinin nitelikleri nelerdir
12. Hafta  Sanat eseri ve sanat hakkındaki farklı felsefi yaklaşımlar (Felsefe tarihinden örnekler)
13. Hafta  Günümüzde sanat eseri ve sanat hakkındaki yaklaşımlar
14. Hafta  Sanata ve sanatçıya etki eden unsurlar
15. Hafta  Ortak estetik yargıların imkânı problemi ve genel değerlendirme
16. Hafta  Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İsmail Tunalı, Estetik İsmail Tunalı, Estetik Beğeni İsmail Tunalı, Sanat Ontolojisi Temelinde Yeni Bir Resim Anlayışı Cemil Sena, Estetik Afşar Timuçin, Estetik Suut Kemal Yetkin, Filozofi ve Sanat Suut Kemal Yetkin, Estetik Dersleri Suut Kemal Yetkin, Sanat Meseleleri France Farago, Sanat M.Kagan, Estetik ve Sanat Dersleri Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları Collingwood, Kısaca sanat felsefesi Ahu Antmen, 20.yy Batı sanatında akımlar H.Read, Sanatın Anlamı Sıtkı M. Erinç, Resmin Eleştirisi Üzerine Ernst Fischer, Sanatın Gerekliliği Slavoj Zızek, Sanat Şahin Yenişehirlioğlu, Felsefe ve Sanat Cevad Memduh Atlar, Sanat Felsefesi Üzerine Beşir Ayvazoğlu, Aşk Estetiği
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X