GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM, ÜRÜN VE ÜTOPYA/TK 536
Dersin Adı: TASARIM, ÜRÜN VE ÜTOPYA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Nadire Şule Atılgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/natilganwww.gazi.edu.tr/natilgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  natilgan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
modern tasarımı oluşturan felsefi akımlar
ilerici tasarımda felsefenin-ütopyanın rolü
tasarım-sanat-kültür ilişkisi
olası gelecekler
utopya X distopya
ütopik ürün
utopik topluluklar
distopik topluluklar
gelecek çalışmaları ve tasarım
karanlık ve aydınlık gelecek vizyon ve hayalleri
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İçerik ve Amaçlar
2. Hafta  Tanım ve Tarihçe
3. Hafta  Ortaçağ ve Rönesans dönemi Ütopyaları
4. Hafta  Ortaçağ ve Rönesans dönemi Ütopyaları
5. Hafta  ütopya olarak Endüstri Devrimi
6. Hafta  ütopya olarak Endüstri Devrimi
7. Hafta  modernist ütopyalar 1
8. Hafta  modernist ütopyalar 2
9. Hafta  vize sınavları
10. Hafta  modernist ütopyalar 4
11. Hafta  ütopya ve tasarım: mimari
12. Hafta  ütopya ve tasarım: grafik tasarım
13. Hafta  ütopya ve tasarım: sanat
14. Hafta  ütopya ve tasarım: ürün
15. Hafta  bilim kurgu ütopyaları
16. Hafta  final sınavları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elkins, James (2003). Visual Studies: A Skeptical Introduction. New York: Routledge. ISBN 0-41-596681-7.Ewen, Stuart (1988). All Consuming Images: The Politics of Style in Contemporary Culture (1st ed.). New York, NY: Basic Books. ISBN 978-0465001019. Fuery, Kelli & Patrick Fuery (2003). Visual Culture and Critical Theory (1st ed.). London: Arnold Publisher. ISBN 0340807482. Manghani, Sunil; Jon Simons, Arthur Piper (2006). Images: A Reader. London: Sage. ISBN 978-1412900454. Ewen, Stuart (1988). All Consuming Images: The Politics of Style in Contemporary Culture (1st ed.). New York, NY: Basic Books. ISBN 978-0465001019. Fuery, Kelli & Patrick Fuery (2003). Visual Culture and Critical Theory (1st ed.). London: Arnold Publisher. ISBN 0340807482. Manghani, Sunil; Jon Simons, Arthur Piper (2006). Images: A Reader. London: Sage. ISBN 978-1412900454.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -staj bulunmamamktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
3
48
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X