GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEKAN TASARIMI VE KÜLTÜREL İNCELEMELER/TK 551
Dersin Adı: MEKAN TASARIMI VE KÜLTÜREL İNCELEMELER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Muna Silav
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muna/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muna@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fiziksel çevreyi biçimlendirmede toplumsal, kültürel,bilimsel değerleri gözeterek, denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme,
İnsan ve çevre ilişkilerinde kavramsal çerçeve modeli oluşturabilme,
Kültürel özelliklerin gündelik yaşamdaki yansımalarını anlayabilme,
Tasarım alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme,
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme,




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  TK546 Mekan Tasarımı ve Kimlik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve ders tanımları: Mekan-İnsan ilişkisi
2. Hafta  Mekan ve kültür
3. Hafta  Fiziki ve sosyal-kültürel çevre kavramları
4. Hafta  Çevre ve kültürel unsurlar:Teori ve modeller
5. Hafta  Mekan-Kültür-Davranış
6. Hafta  Çevresel psikoloji-algı-biliş-mahremiyet
7. Hafta  Kültür ve görsel algı
8. Hafta  Kültür ve yerleşim ilişkisi:Örneklemeler
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Kültürün konut çevrelerine yansımaları:Geleneksel konut mekan analizleri
11. Hafta  Kültürün konut çevrelerine yansımaları: Çağdaş konut mekan analizleri
12. Hafta  Araştırma konuları üzerine teorik çalışma
13. Hafta  Araştırma konuları üzerine teorik çalışma
14. Hafta  Araştırma konuları sunum ve tartışmalar
15. Hafta  Araştırma konuları sunum ve tartışmalar
16. Hafta  Yıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altman, I.,Chemers, M.,Culture and Environment, Cambridge University Press, 1980 Altman, I. Rapoport, a. And Wohlwill, J.F.”Environment and Culture” Human Behaviour and Environment, V4 New York, Oliver, P., Shelter, Sign & Symbol, The Overlook Press, 1980.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
20
20
 Sunu hazırlama
2
14
28
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X