GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIMDA TEKNOLOJİK UYARLAMALAR/TK 549
Dersin Adı: TASARIMDA TEKNOLOJİK UYARLAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Alper Çalgüner
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/acalguner/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  acalguner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknolojik değişim, tasarımın gelişimi ve güncellenmesi, teknolojinin endüstriyel tasarım ürünlerine uyarlanma yöntemleri.
Ürün – kullanıcı ilişkisine doğrudan etkiyen çeşitli teknolojik uyarlamalar üzerinde, tasarımların işlevselliğinin ve belirli tasarım değerlerinin inc
Yeni teknolojilerin ürüne etkin uyarlanmasına olan tasarımcı katkısının algılanması.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Teknolojinin evriminde ‘gereksinim’ ve ‘yarar’ ilişkileri.
2. Hafta  Sosyal değişim sürecinde, bilgi uyarlanması: Yeni teknolojilerin kullanımı.
3. Hafta  Ürün tasarımı etkinliğinin tarihsel sürecinde kullanıcı gereksinimlerinin rolü.
4. Hafta  İnovasyon sürecindeki katma değer unsurları içinde tasarımın yeri.
5. Hafta  ‘Gereksinim çekmesi (need pull)’ ve ‘Teknoloji itmesi (technology push)’ yaklaşımları.
6. Hafta  ‘Teknolojik değişim’, ‘Tasarımın gelişimi’, ‘Tasarım inovasyonu’ kavramlarının ve ilişkilerinin incelenmesi.
7. Hafta  Ürün – teknoloji ilişkisinde genel sistem yapısı: ‘Girdi’, ‘Eylem’ ve ‘Çıktı’.
8. Hafta  Tasarım pratiğinde teknolojilerin uyarlanması teorileri.
9. Hafta  Görselleştirme teknolojilerinin ürüne uyarlanması.
10. Hafta  Vaka çalışması: “Polaroid”.
11. Hafta  Etkileşim teknolojilerinin ürüne uyarlanması.
12. Hafta  Vaka çalışması: “Teletext”.
13. Hafta  20 yy’da teknolojinin dönüşümü – Elektromekanik, elektronik, mikroelektronik teknolojileri.
14. Hafta  Tasarımın planlı gelişimi – ‘Upgrade’ kavramı.
15. Hafta  Genel tekrar.
16. Hafta  Yıl sonu değerlendirmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Basalla, G., 1988. The Evolution of Technology. Cambridge: Cambridge University Press. Elliott, B., 1988. Technology and Social Process. Edinburgh: Edinburgh University Press. Giedion, S., 1975. Mechanization Takes Command. New York: W. W. Norton & Company. Heskett, J., 2001. “Past, Present and Future in Design for Industry.” Design Issues, 17(1), p.18 La Follette, M.C. ve Stine, J.K., 1991 Technology and Choice – Readings From Technology and Culture. Chicago: The University of Chicago Press. Littler, D., 1988. Technological Development. Oxford: Phillip Allan Norman, Donald A., 1993. Things That Make Us Smart. Massachusettes: Addison-Wesley Riccini, R., 1998. “History From Things.” Design Issues, 14(3), p.43 Teich, A.H., 1993. Technology and the Future. New York: St. Martin’s Press. Tenner, E., 2000. “We the Innovators.” U.S. News & World Report. 128 (1), p.74 Volti, R., 1995. Society, and Technological Change. New York: St Martin’s Press. Walsh, V. ve Roy, R. ve Bruce, M. v
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
35
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
40
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
9
3
27
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X