GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM EKONOMİSİ/TK 537
Dersin Adı: TASARIM EKONOMİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Serkan GÜNEŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/serkangunes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serkangunes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ekonominin temelleri konusunda fikir sahibi olmak, karar süreçlerinde maliyet fayda analizi yapabilmek
Ekonomi öncelikli, girişimci tasarımcı yapısına sahip olmak
Finans kavramına aşina olmak, rekabet kavramını irdelemek, pazar ekonomileri, stratejik yenilik ve karar süreçlerinden haberdar olmak, girişimciliğin
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendire





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mikro ekonomiye giriş. Kıtlık, tercih, fayda maliyeti, Arz Talep Fiyat, Kar
2. Hafta  Ekonomik Düşüncenin Kavramları, Kapitalist, Sosyalist, Kommunist sistemler, Refah, depresyon ekonominin işleyişi
3. Hafta  Tüketim ve Tüketim Kültürü I: Tüketim nedir, tüketim kültürü nedir, kitle üretim ve tüketim
4. Hafta  Tüketim ve Tüketim Kültürü II: Tüketim Toplumu, Gösteriş tüketimi, Sınıf, boş zaman, cinsiyet, politika ve vatandaşlık
5. Hafta  Stratejik Yenilik ve Tasarım Düşüncesi I: Schumpeter tarzı ekonomi, yıkıcı yenilik, Yenilik ekonomisi
6. Hafta  Stratejik Yenilik ve Tasarım Düşüncesi II: Yenilik tarzları, İşletme ve yenilik, etik sosyal politik boyut
7. Hafta  Sunuşlar
8. Hafta  Girişimcilik: Girişimci, bir girişimci olarak tasarımcı, Girişimciliğin sosyal ve kültürel boyutu
9. Hafta  Karar verme ve ekonomik ortam: Yokluk, Tercih, Fayda maliyeti, en çoklaştırma, Marj
10. Hafta  Stratejik düşünce ve risk alma: Karar, karar tipleri, belirsizliği aşma, risk kontrolü ve finans
11. Hafta  Geleceğin tasarımcısı I: Mavi okyanus stratejisi, Yıkıcı yenilik teorisi, müşterek yaratım, tasarım tahrikli yenilik
12. Hafta  Geleceğin tasarımcısı II: Herkes tasarımcı, IKEA etkisi, Kupa etkisi, Ben kendim tasarladım.
13. Hafta  Sunuşlar
14. Hafta  Kapanış
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2004). Modern Pazarlama İstanbul: Değişim 2.Tek, Ö.B. (1997). Pazarlama İlkeleri, İzmir 3.İslamaoğlu, A.H. (2000). Pazarlama Yönetimi, İstanbul: Beta 4.Akın, B. (2001). Yeni Ekonomi. Konya: Çizgi Kitapevi. 5.Bowles, S. (2003) Microeconomics: Behavior, Institutions, and Evolution.Princeton, N.J.: Princeton ress. 6.Bygrave, William D. (2008) Entrepreneurship, Hoboken, NJ : Wiley 7.Castells, M. (2002). The Rise of Network Society. Oxford: Blackwell 8.Drucker, P. (2002). Managing in the Next Society, New York : St. Martin's Griffin 9.Frank, Robert H. (2007) Principles of Microeconomics, Boston : McGraw-Hill/Irwin. 10. Toffler, A. (1989) The Third Wave. New York: Bantam Books. 11. Ulrich,K; Epinger, S. (2000) Product Design and Development. Mc. Graw-Hill
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
15
30
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X