GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM FELSEFESİ/TK 547
Dersin Adı: TASARIM FELSEFESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Melda Öncü Yıldız
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.gsf.gazi.edu.tr/kisiler2007/melda.htm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  m.oncu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç. 1 – Bir tasarım ürünün; yaratıcısı, kullanıcısı, doğa ve dış dünyayla olan ilişkilerini yorumlayabilme.
Ö.Ç.2 - Tasarım ürünlerini tarihsel süreçler ve farklı kültürel çevreler içerisinde değerlendirebilme.
Ö.Ç.3 - Tasarımın dünyanın şekillenmesi konusundaki etkisi ve tasarımcının sorumluluğu konusunda farkındalık geliştirebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tasarım nedir?
2. Hafta  Bir varlık olarak tasarım ürünü. Tasarımın doğası
3. Hafta  Tasarım ve insan (tasarımcı ve kullanıcı) ilişkisi
4. Hafta  Tasarım ve doğa ilişkisi
5. Hafta  Değişen dünya ve tasarım
6. Hafta  Tasarım ve sanat ilişkisi
7. Hafta  Tasarım ile bilim ve teknoloji ilişkisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Tasarım ve estetik
10. Hafta  Tasarım ve ideoloji
11. Hafta  Tasarım ve moda
12. Hafta  Tasarımda içerik ve biçim ilişkisi
13. Hafta  Tasarım ve etik
14. Hafta  Tasarımla değişen dünya
15. Hafta  Tasarımcının sorumluluğu
16. Hafta  Yıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tunalı, İsmail. Tasarım Felsefesine Giriş, İstanbul: YEM Yayın, 2002. Margolin, Victor. Design Discourse: History, Theory, Criticism, Londra: The Universty of Chicago Press, 1989. Margolin, V. ve Buchanan. R. Discovering Design: Explorations in Design Studies, Londra: The Universty of Chicago Press, 1995. Raizman, David. A History of Modern Design, Londra: Laurence King Publishing, 2004. Uygur, N. Kuram-Eylem Bağlamı: Çözümleyici Bir Felsefe Denemesi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Araştırma, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
16
16
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X