GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM, ENDÜSTRİ, ZANAAT/TK 555
Dersin Adı: TASARIM, ENDÜSTRİ, ZANAAT
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Dilek Akbulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dilekakbulut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dilekakbulut@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farklı tasarım pratiklerini geleneksel ve endüstriyel üretim kavramlarıyla ilişkilendirmek.
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri g
Tasarım ve zanaat pratiklerini disiplinlerarası bağlamda ilişkilendirebilmek
Geleneksel zanaatin modern tasarım pratiğinde ele alınışını değerlendirebilme
Üretim etkinliğinin geleneksel ve modern anlamda farklılıklarını derin bir biçimde inceleyebilme
Sanatı, gerek geleneksel zanaat gerek modern tasarım kültürü içinde konumlandırabilme
Gelenekselin modern üretim etkinliğindeki yerini tartışabilme
Zanaatin farklı modernist pratiklere katkısı üzerine bilgi sahibi olabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma
2. Hafta  Geleneksel üretim
3. Hafta  Endüstri devrimi ve sonuçları
4. Hafta  Standartlaşma, patent, seri üretim, kalite kontrol
5. Hafta  Teknoloji, endüstri, zanaat üretimi
6. Hafta  Eğitim, teknoloji, zanaat ilişkileri
7. Hafta  Tasarım ve kültür
8. Hafta  Tasarım ve zanaat
9. Hafta  Vize sınavı
10. Hafta  Sanat ve endüstri
11. Hafta  Tasarım pratiği ve sanat
12. Hafta  Tasarım pratiği ve endüstri
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Benjamin, Walter, 1935, �The Work of Art in the Age of Mechanical Repoduction� Haug, Wolfgang Fritz, 1997, Meta Estetiğinin Eleştirisi, İstanbul, Spartaküs Yayınları. Özilgen, Mustafa, 2009, Endüstrileşme Sürecinde Bilgi Birikiminin Öyküsü, Arkadaş Yayınevi. Pacey, Philip, 1992, � �Anyone Designing Anything?� Non-Professional Designers and the History of Design�, �Journal of Design History�, Vol.5, No 3, 217-225. Ranson, Brian, 1989, �Craftwork, Ideology and the Craft Life Cycle�, �Journal of Design History�, Vol.2, No:2-3, 77-92. Rose, Gillian, Visual Methodologies, London, Sage, 2002 Vyas, Kumar H., 1991, �The Designer and the Socio-Technology of Small Production�, �Journal of Design History�, Vol. 4, No 3, 187-210.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X