GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL KÜLTÜR ÇALIŞMALARI/TK 545
Dersin Adı: GÖRSEL KÜLTÜR ÇALIŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Nadire Şule Atılgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/natilganwww.gazi.edu.tr/natilgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  natilgan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çağdaş görsel kültürün medya, iletişim ve bilgi teknolojisinin etkisiyle gelişimini incelemek
Görsel kültürü analiz edebilme ve bunu yazılı ifade etme becerileri geliştirmek.
• Araştırma odağı olarak tasarım kültürü.
• Bir akademik disiplin olarak tasarım kültürü: görsel kültürün ötesi.
• Tasarım kültürü çalışmanın modelleri.
• Tüketim kültürü; tasarım ve tüketici.
• Küresel tasarım ve tasarım klasikleri
• Kültürel aşamada insan değerleri ve insan haklarının uygulamaları
• Türkiye, kültür, gelenekler, sanat tarihindeki önemi, güncel yaşam ve tasarım.
Kültürel yaklaşımlar ve tasarım
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İçerik ve Amaçlar
2. Hafta  Görsel kültür, ürün, insan ürünü
3. Hafta  Ürün: Popüler kültür
4. Hafta  basılı imgeler ve grafk tasarım
5. Hafta  Tv ve Uydu Tv
6. Hafta  film ve video arayüz teknolojileri
7. Hafta  bilgisayar arayüzleri ve yazılım tasarımı
8. Hafta  görsel ürün olarak internet/web
9. Hafta  vize sınavları
10. Hafta  çoklu ortam
11. Hafta  sanat ve/ ya da seri ürün
12. Hafta  moda ve tasarım
13. Hafta  mimari
14. Hafta  görselleştirme kültürü ve analiz yöntemleri
15. Hafta  özgün görsel kültür çalışmaları örnekler ve araştırma
16. Hafta  final sınavları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elkins, James (2003). Visual Studies: A Skeptical Introduction. New York: Routledge. ISBN 0-41-596681-7. Ewen, Stuart (1988). All Consuming Images: The Politics of Style in Contemporary Culture (1st ed.). New York, NY: Basic Books. ISBN 978-0465001019. Fuery, Kelli & Patrick Fuery (2003). Visual Culture and Critical Theory (1st ed.). London: Arnold Publisher. ISBN 0340807482. Manghani, Sunil; Jon Simons, Arthur Piper (2006). Images: A Reader. London: Sage. ISBN 978-1412900454.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -staj bulunmamamktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
8
3
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
3
27
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
9
3
27
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
8
2
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
1
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
1
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X