GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜRÜN ARAŞTIRMALARI/TK 541
Dersin Adı: ÜRÜN ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. NADİRE ŞULE ATILGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/natilgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  natilgan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ürünün değerlendirilmesi üzerine kuramlar
ürün tasarımı üzerine eleştirel yaklaşımların geliştirilmesi
nesne üzerine araştırma ve teoriler
ürün inceleme ve araştırmalarında kullanılabilecek bilgi temelini oluşturma
Endüstriyel kapitalizm,
malzeme kültürü,
tüketim kültürü,
üretim ve yeni ürün geliştirme
toplumsal yaşam ve ürün
tüketim çerçevesinde ürün tasarımı.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Malzeme kültürünün objesi.
2. Hafta  Nesnelerin anlamı: evcil semboller ve benlik.
3. Hafta  Uygulamalı Sanatlar ve Endüstriyel tasarım
4. Hafta  Ürün tasarımında estetik seçimler.
5. Hafta  İşlev miti
6. Hafta  Malzeme kültürü ve Kütlesel tüketim
7. Hafta  “Elektrik korkusu: New York’ta kablo paniği!”
8. Hafta  Endüstriyel kapitalizmin dinamikleri
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Amerika’da evcil yaşamın yükseliş ve düşüşü.
11. Hafta  malzeme kültürü ve tüketici kültürü
12. Hafta  Tüketim üsluplaştırılması
13. Hafta  Geleceğe Dönüş
14. Hafta  Tüketim kültürü ve politika: örnekler
15. Hafta  ürün değerlendirme, makaleler
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Material Culture and Mass Consumption, Daniel Miller, B. Blackwell (1987). Fearing electricity: overhead wire panic in New York City , Sullivan, J.P. ; 244-25 88th drive, Bellerose, NY 11426, USA. Technology and Society Magazine, IEEE (Volume:14 , Issue: 3 ), Autumn/Fall 1995. Dynamics of Industrial Capitalism, Chandler A. , The Business History Review Vol. 64, No. 4 (Winter, 1990), pp. 690-735. ‪‪Just a housewife the rise and fall domesticity in America, Mathews G., Oxford University Press, 1987. "Modernization" and American Social History, Daniel Scott Smith, Social Science History Vol. 2, No. 3 (Spring, 1978), pp. 361-367, Duke University Press. The Meaning of Things: Domestic Symbols and the Self, Csikszentmihalyi M., Halton E., Cambridge University Press, 2002. Consumer Culture, Lury C., Polity Press, 1996. Modernism in Design, Greenhalgh P., Reaction Books Ltd. 1990.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
3
9
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
2
16
 Sunu hazırlama
5
1
5
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.X
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X