GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE TASARIMA YÖN VEREN AKIMLAR/TK 539
Dersin Adı: SANAT VE TASARIMA YÖN VEREN AKIMLAR
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Alev Çakmakoğlu Kuru
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/alevkuru;www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  alevkuru@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat ve Tasarıma yön veren akımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
Farklı üsluptaki eserleri ayırt edebilme.
Üslup ve akımların önemli sanatçıları hakkında bilgi sahibi olma.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat ve tasarımda Ortaçağ’dan 19yy’a üslup ve akım özellikleri
2. Hafta  Sanat ve tasarımda Ortaçağ’dan 19yy’a üslup ve akım özellikleri
3. Hafta  Endüstri Çağında Sanat, Modern Sanat ve Endüstriyel Üretim
4. Hafta  Empresyonizm (Izlenimcilik),Neo-Empresyonizm ,Post-Empresyonizm
5. Hafta  Arts and Crafts, Art Nouveau ,Bauhaus
6. Hafta  Dışavurumculuk, (Fovizm, DieBrückeDer Blue Reither)Sembolizm
7. Hafta  Kübizm, Orfizm,Fütirizm,Süprematizm,
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Neoplastizm, Pürizm, Konstruktuvizm,Rayonizm
10. Hafta  Soyut Sanat
11. Hafta  Dada, Sürrealizm
12. Hafta  Soyut Dışavurumculuk, Toplumsal Gerçekçilik
13. Hafta  Ödev Sunumları
14. Hafta  Ödev Sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - GOMBRİCH, E.H., Sanatın Öyküsü, İstanbul:Remzi Kitabevi, - GOMBRİCH, E.H., Sanat ve Yanılsama, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1992 - LYNTON, N., Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1982 - HAUSER, Arnold, Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1984 - WORRINGER, Wilhelm, Soyutlama ve özdeşleyim, İstanbul:Remzi Kitabevi, 1985
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
60
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4
Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Tasarım alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.X
6
Tasarım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.X
7
Tasarım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilmeX
8
Tasarım alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda, konusunda liderlik yapabilme.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
10
Tasarım alanına ait güncel bilgileri içeren teknoloji, yayın, araç - gereç ve diğer bilimsel kaynaklar yardımıyla edindiği üst düzey bilgileri mesleğinde ve gelecek akademik yaşantısında kullanabilme.X