GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UZMANLIK ALAN DERSİ/MOT 597
Dersin Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Moda Tasarımı Bölümü Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olmave bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanabilme
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma bu bilgileri geliştirme ve derinleştirebilme
Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme
Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
2. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
3. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
4. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
5. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
6. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
7. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
8. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
9. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
10. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
11. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
12. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
13. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
14. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
15. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
16. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Entwistle J (2000) The fashioned body: fashion, dress, and modern social theory. Polity Press, Cambridge. 2- Bernard (1996) Fashion as communication. Routledge, London. 3-Hallnäs, L. & Redström, J. (2006). Interaction Design: Foundations, Experiments.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
60
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.X
2
2. Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri, karşılaştığı problemlere çözüm üretmede kullanır.X
3
3. Moda tasarımı alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen problemlerin çözümlerini tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
4. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.X
5
5. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olur.X
6
6. Alanı ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve/veya sözlü ifade eder.X
7
7. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.X
8
8. Moda tasarımı alanı ile ilgili etkin araştırmalar yapar.X
9
9. Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
10
10. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
11
11. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili en güncel bilgileri içeren kitapları, araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.X