GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODA SOSYOLOJİSİ/MOT 506
Dersin Adı: MODA SOSYOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Halime YÜCEER ARSLAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/yuceer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye’de ve dünyada toplumsal hareketlerin moda sosyolojisine yansımalarını yorumlayarak yeni tasarımlara dönüştürebilme
Moda sosyolojisinde kültürel çevrimlerin temel süreçlerini doğru ve yerinde kullanabilme
Moda sosyolojisinde sosyal etkileşimin önemini kavrayarak moda çizgilerine yansıtabilme
Toplumsal ve sosyolojik değişimlerin giysi sosyolojisine etkilerini bilir ve tasarımlarında kullanabilir.
Moda akımlarının ve giyime yön veren modacıların giysi sosyolojisindeki önemini bilir ve değerlendirmesini yapabilir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Genel anlamda sosyoloji olgusu
2. Hafta  Moda sosyolojisinin konusu
3. Hafta  Moda sosyolojisinde temel kavramlar
4. Hafta  Moda sosyolojisinde kültürel süreçlerin giysi tasarımındaki belirleyici rolü ve özellikleri
5. Hafta  Moda sosyolojisinde sosyal etkileşim
6. Hafta  Moda sosyolojisini etkileyen sosyal hareketler
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Moda sosyolojisini etkileyen sosyal hareketlerin modaya yansımaları
9. Hafta  Moda sosyolojisini etkileyen diğer kavramlar
10. Hafta  Toplumsal değişimlerin moda sosyolojisine etkileri
11. Hafta  Moda akımlarını etkileyen modacıların esin kaynaklarını oluşturan sosyal olgular
12. Hafta  Ülkemizde moda sosyolojisini etkileyen toplumsal olgular
13. Hafta  Ülkemizde moda sosyolojisini etkileyen kültürel olgular
14. Hafta  Ülkemizde moda sosyolojisini etkileyen siyasal olgular
15. Hafta  Ülkemizde moda sosyolojisini etkileyen sosyal olgular
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hakko, C. , (1982), “Moda Olgusu” , Vakko Yayınları GANS, H. , (1974), “Popular Culture and High Culture”, Basic Boks, New York. CRANE, D. , (2000), “Moda ve Gündemleri”, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. TOMLİNSON, J. , (2004), Çeviren,Arzu Eker, “Küreselleşme ve Kültür”, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
8
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
8
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
20
20
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.X
2
2. Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri, karşılaştığı problemlere çözüm üretmede kullanır.X
3
3. Moda tasarımı alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen problemlerin çözümlerini tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
4. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.X
5
5. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olur.X
6
6. Alanı ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve/veya sözlü ifade eder.X
7
7. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.X
8
8. Moda tasarımı alanı ile ilgili etkin araştırmalar yapar.X
9
9. Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
10
10. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
11
11. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili en güncel bilgileri içeren kitapları, araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.X