GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODA, KÜLTÜR VE KİMLİK/MOT 507
Dersin Adı: MODA, KÜLTÜR VE KİMLİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma KOÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/fturan/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fturan@gazi.edu.tr, fatmaturankoc@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Moda kavramlarını ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.) tanımlayabilir
Kültürel ve toplumsal kimlik anlayışında modanın rolünü açıklayabilir.
Giyim ve aksesuarlarının Kültürel değerler açısından karşılaştırılmasını yapabilir
Modanın kapsamı, moda sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü, ve moda süreci konularını açıklayabilir.
Kıyafetleri moda , kültür ve kişilik değerleri açısından ilişkilendirebilir.
Kişilik geliştirmede ve imaj oluşturmada modanın rolünü açıklayabilir.
Toplumsal kimlik oluşturmada ve kıyafetin rolünü açıklayabilir.
Giysilerin tarihi süreçte gelişen yapısal formlarını tanımlayabilir.
Kültürel etkileşim, cinsel kimlik, sınıf, statü açısından moda kavramını ilişkilendirebilir.
Modada görünürlülük ( öncüler – moda dışılar) olgusunu açıklayabilir, modanın tükenmesi konusunda yorumlar yapabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Moda sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü, kuramlar , moda süreci ve modanın kapsamı
2. Hafta  Moda kavramları ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.)
3. Hafta  Giysilerin tarihi süreçte gelişen yapısal formları
4. Hafta  Modada kıyafet kodu
5. Hafta  Kişisel gelişim, imaj oluşturma açısından moda
6. Hafta  Moda ve toplumsal kimlikler,
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Moda ve toplumsal kimlikler,
9. Hafta  Modada kimlik ve kimlikte kararsızlık ( karşı cinsin kimliğini sahiplenme, farklı kültürlerin kimliğini sahiplenme, farklı yaşgruplarının kimliğini sa
10. Hafta  Cinsel kimlik ve erotizm açısından moda
11. Hafta  Sınıf ve statünün oluşumunda moda
12. Hafta  Kültürel etkileşim ve moda akımları
13. Hafta  Kültürel süreklilik, endüstrileşme ve ekonomik uygulanırlık açısından moda
14. Hafta  Modada görünürlülük ( öncüler – moda dışılar)
15. Hafta  Modanın tükenmesi
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  DAVIS, F., 1997 Fashion, Culture and Identity, Moda Kültür ve Kimlik, Yapı kredi kültür ve Sanat Yayınları, İstanbul. CRANE, D., 2000, Moda ve Gündemleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbul ASLANOĞLU, R.A. 2000. Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Ezgi Kitabevi, Bursa.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
20
40
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.X
2
2. Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri, karşılaştığı problemlere çözüm üretmede kullanır.X
3
3. Moda tasarımı alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen problemlerin çözümlerini tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
4. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.X
5
5. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olur.X
6
6. Alanı ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve/veya sözlü ifade eder.X
7
7. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.X
8
8. Moda tasarımı alanı ile ilgili etkin araştırmalar yapar.X
9
9. Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
10
10. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
11
11. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili en güncel bilgileri içeren kitapları, araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.X