GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİGÜR ANALİZİ VE UYUM/MOT 515
Dersin Adı: FİGÜR ANALİZİ VE UYUM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Neşe ÇEĞİNDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/cegindir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cegindir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Vücut tiplerine göre figür analizi yapabilme
Vücut oranlarını analiz edebilme
Vücut problemlerini kamufle edici tasarımlar yapabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders İçeriği Planlama-Figür analizi hakkında literatür bilgisi
2. Hafta  Vücut Tipleri, Vücut Şekilleri ve Özellikleri
3. Hafta  İnsan Vücudu Ölçü ve Oranları, Oran Analizi
4. Hafta  Postür, Postür Analizi
5. Hafta  Üst ve Alt Beden Figür Analizi, Giyim Alanında Figür Analizi Çalışmalarını İnceleme
6. Hafta  Giysilerde Denge ve Uyum Kriterleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Giysi-Vücut Uyum Problemleri
9. Hafta  Problemli Bölge Kamuflajı
10. Hafta  Üst Beden problemlerinin kamuflajı, örnek uygulamaları inceleme
11. Hafta  Üst Beden problemlerinin kamuflajı, örnek uygulamaları inceleme
12. Hafta  Alt beden problemlerinin kamuflajı, örnek uygulamaları inceleme
13. Hafta  Alt beden problemlerinin kamuflajı, örnek uygulamaları inceleme
14. Hafta  Ödev Sunumu
15. Hafta  Ödev Sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fun, J. And L. Hunter (2004). ClothingAppearanceand Fit: ScienceandTechnology. Bray, N. (1978). Dress Fitting, Classic Edition: Basic Principles and Practice. Güner, Tezer( 1990). BedenÖzelliklerineGöreKalıpHazırlama. Ankara. Öğretim Üyesi Ders Notları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
11
44
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.X
2
2. Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri, karşılaştığı problemlere çözüm üretmede kullanır.X
3
3. Moda tasarımı alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen problemlerin çözümlerini tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.X
4
4. Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.X
5
5. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olur.X
6
6. Alanı ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve/veya sözlü ifade eder.X
7
7. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.X
8
8. Moda tasarımı alanı ile ilgili etkin araştırmalar yapar.X
9
9. Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
10
10. Moda tasarımı teknolojileri ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
11
11. Moda tasarımı alanı, teknoloji, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili en güncel bilgileri içeren kitapları, araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.X