GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK ÇİNİ SERAMİK SANATI/GTS 520
Dersin Adı: TÜRK ÇİNİ SERAMİK SANATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Nurşen Özkul Fındık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursenf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çini ve seramik sanatıyla ilgili temel kavramları öğrenmek, ülkelere ve dönemlere göre gelişim ve değişimlerini kronolojik olarak izleyebilmek
Çini ve seramik sanatında kullanılan malzeme ve yapım tekniklerini öğrenmek
Çini ve seramik üretim merkezleri ve üretimleri hakkında bilgilenmek,
Konuyla ilgili yayınları tanıma, inceleme ve tartışabilmek,
Çini ve seramik sanatında dönemler ve bölgeler arasında etkileşim, gelişim ve değişimleri izleyebilmek,
Çini ve seramik sanatında görülen belli başlı motif, kompozisyon ve üslup özelliklerini öğrenmek,



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu Ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eşkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çini ve seramik sanatına giriş, tanımlar, temel kavramlar
2. Hafta  9-10. yüzyıl Abbasi Dönemi Çini ve Seramikleri
3. Hafta  11-12. yüzyıl Karahan ve Gazne Dönemi Çini ve Seramikleri
4. Hafta  12-14.yüzyıl İran Büyük Selçuklu Dönemi Çini ve Seramikleri
5. Hafta  12-14.yüzyıl İran Büyük Selçuklu Dönemi Çini ve Seramikleri
6. Hafta  12-16.yüzyıl İlhanlı ve Timur Dönemi Çini ve Seramikleri
7. Hafta  İslam çini ve seramik sanatının çevre kültürlere etkileri
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  12-15.yüzyıl Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Çini ve Seramikleri
10. Hafta  12-15.yüzyıl Anadolu Selçuklu ve Beylikler Dönemi Çini ve Seramikleri
11. Hafta  15-17.yüzyıl Osmanlı Dönemi Çini ve Seramikleri
12. Hafta  15-17.yüzyıl Osmanlı Dönemi Çini ve Seramikleri
13. Hafta  18-20.yüzyıl Geç Osmanlı Dönemi Çini ve Seramikleri
14. Hafta  Anadolu çini-seramik üretim merkezleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öney, G.,İslam Mimarisinde Çini, İstanbul, 1987. Yetkin, Ş.,Anadolu’da Türk Çini Sanatının Gelişmesi, İstanbul, 1986, Öney, G.,Türk Çini Sanatı, İstanbul, 1976 Arık R. – O. Arık, Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri, İstanbul 2007. Atasoy, N. – J. Raby, İznik,İstanbul, 1989 Demirsar Arlı B. – A. Altun, Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Osmanlı Dönemi, İst, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.X