GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL İŞLEME SANATLARI/GTS 514
Dersin Adı: GELENEKSEL İŞLEME SANATLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Yakude DEVELİOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~yakude
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yakude@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Elde geleneksel işleme teknikleri ile ilgili teknik bilgi beceri ve alışkanlıklar kazanabilme,
Bilgilerden yararlanarak ileri düzeyde tasarım ve ürün yapabilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme
2. Hafta  Geleneksel işleme teknikleri ile ilgili genel bilgi.
3. Hafta  Geleneksel işleme tekniklerinde uygulanan tasarım bilgisi
4. Hafta  Geleneksel Türk işleme tekniklerini yapma
5. Hafta  Geleneksel Türk işleme tekniklerini yapma
6. Hafta  Geleneksel Türk işleme tekniklerini yapma
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Geleneksel Türk işleme tekniklerini yapma
9. Hafta  Yöresel özellik taşıyan Geleneksel Türk işleme tekniklerinden ürün tasarımı
10. Hafta  Yöresel özellik taşıyan Geleneksel Türk işleme tekniklerinden ürün tasarımı
11. Hafta  Tasarlanan ürünü projelendirme
12. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
13. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
14. Hafta  Tasarlanan ürünü oluşturma
15. Hafta  Tasarlanan ürünü değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ALPASLAN, Sabiha Aker (2003) Tasarım: Mesleki Resim, YAPA Yayınları, İstanbul. BARIŞTA, Örcün (1999). Osmanlı İmparatorluğu Dönemi İşlemeleri. Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara. ERONÇ,Perihan Y.Giyim Süsleme Teknikleri Milli Eğitim Basımevi İstanbul 1984. GÜNGÖR,Hulusi (1983). Temel Tasar,İstanbul. GÖKAYDIN, Nevide(2002). Temel Sanat Eğitimi, Ankara. KORKUSUZ, Süheyla (1980). Nakış Temel Ders Kitabı Milli Eğitim Basımevi İstanbul. KÖKLÜ, Hülya ( 2002). El İşlemeleri YA-PA Yayınları İstanbul. MARKALOĞLU, Şehdabe-Hatice Sargın (1981). Basit İşleme İğneleri Kız Teknik Öğretmen Okulu Ankara. SAİN ,Bilge (1994) “Türk işi” G.Ü M.E.F Yayınları No:20 ANKARA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
7
8
56
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.X