GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESTİTÜSYON ATÖLYESİ/GTS 508
Dersin Adı: RESTİTÜSYON ATÖLYESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Aysen SOYSALDI, Yrd. Doç. Dr. Hatice TOZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~asoysal,www.gazi.edu.tr/~htozun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr,htozun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Restitüsyon ve reprodüksiyon kavramlarını tanımlayabilme
Geleneksel tekstillerin restitüsyonunu yapabilme
Müzecilik açısından maddi kültür ürünlerinin belgelenmesi
Tıpkı üretiminin önemini kavramyabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Restitüsyon ve reprodüksiyon kavramlarının açıklanması, dersin amacı ve kaynakları.
2. Hafta  Maddi kültür ürünlerinin müzecilik açısından önemi.
3. Hafta  Geleneksel tekstil sanatlarında restitüsyon ve reprodüksiyonun önemi.
4. Hafta  Belgeleme ve arşivlemede restitüsyonun önemi.
5. Hafta  Geleneksel tekstillerin kompozisyon, motif ve teknik özellikleri.
6. Hafta  Belgelemeye yönelik yapılan restitüsyon çalışma yöntemleri.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Restitüsyon yapılacak halı örneğinin belirlenmesi.
9. Hafta  Halı dokuma tekniğine uygun desen restitüsyonu
10. Hafta  Eksik desen bölümlerinin tamamlanması
11. Hafta  Restitüsyon yapılacak kilim örneğinin belirlenmesi.
12. Hafta  Kilim dokuma tekniğine uygun desen restitüsyonu
13. Hafta  Eksik desen bölümlerinin tamamlanması
14. Hafta  Restitüsyon yapılacak kumaş örneğinin belirlenmesi.
15. Hafta  Kumaş desen raporunun tamamlama uygulaması
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  GÜRSU, Nevber; (1988) Türk Kumaş Sanatı, İstanbul. Anatolian Kilims1-2, Halı katalog I-5,Kültür ve turizm Bakanlığı. Soysaldı A. (2009)“Düz Dokuma Teknikleri ve Teknik Desen Çizimleri (Kilim, Cicim, Zili-Sili, Sumak vb.)”, AKDTYK. AKM. Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
5
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
5
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.