GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ TEKSTİL UYGULAMALARI/GTS 503
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TEKSTİL UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Meltem KATIRANCI ; Yrd. Doç. Dr. Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/meltemk/ ; www.gazi.edu.tr/web/ortac/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemk@gazi.edu.tr ; ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dünyada dokuma geleneğinin tarihçesi, gelişimi ve etkileşim alanlarının farkında olabilme,
Çağdaş tekstil uygulamalarına farklı bir bakış açısı kazanabilme,
Geleneksel değerlerimizin izlerini çağdaş uygulamalarda tespit edebilme.
Geleneksel Türk Sanatları konusunda özgün projeler hazırlayabilme,
Geleneksel Türk Sanatlarına Kültürel değerler bakımından sahip çıkabilme.
Geleneksel Türk Sanatlarını farklı disiplinlerle birlikte çözümleyebilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği ve amaçlarının tartışılması
2. Hafta  Tekstil’de kullanılan kavramların etimolojik açıdan incelenmesi
3. Hafta  Geleneksellik kavramı tanım ve içeriği, gelenek, kültür ve kimlik ilişkisi
4. Hafta  Çağdaş tekstil uygulamalarında dokuma ve tasarım örnekleri
5. Hafta  Dokuyucuların sosyal yaşamlarını ortaya koyan literatür araştırmasının tartışılması.
6. Hafta  Karşılaştırmalı geleneksel ve çağdaş dokuma tasarımı projesi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Türk Dokumalarının Anadolu süreci ve günümüzde çağdaş tekstil ürünlerine yansımaları
9. Hafta  Bir değer olarak geleneksel Türk dokumalarının özellikleri, çağdaş örneklerle karşılaştırılması
10. Hafta  Dokumayı etkileyen faktörlerin belirlenerek tartışılması
11. Hafta  Dünya’da dokuma geleneğinin tartışılması
12. Hafta  Araştırma projelerinin sunumu ve tartışılması
13. Hafta  Araştırma projelerinin sunumu ve tartışılması
14. Hafta  Araştırma projelerinin sunumu ve tartışılması
15. Hafta  Araştırma projelerinin sunumu ve tartışılması
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  B. OĞUZ, Türk Halkının Kültür Kökenleri 6 Cilt, (2006) Anadolu Aydınlanma vakfı yayınları, İstanbul. Y. ÇORUHLU, Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, (2004) Kabalcı yayınevi, İstanbul.E. ESİN, Türk Kozmolojisine Giriş, (2001) Kabalcı yayınevi, İstanbul. H. KILIÇKAN, (1993)Tarih Boyunca Bezeme Sanatı ve Örnekleri, Taç Yayınevi, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
4
12
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
12
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
9
27
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
12
48
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.X