GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL TEKSTİLLERDE TASARIM TEORİSİ/GTS 513
Dersin Adı: GELENEKSEL TEKSTİLLERDE TASARIM TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Hatice TOZUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~hatice
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hatice@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarım olgusu ve tarsım kavramları hakkında yorum yapabilir
Tasarım olgusunu geçmiş, şimdi ve gelecek ilişkileri hakkında yorum yapabilir
Geleneksel tekstilleri amaç, işlev ilişkileri içinde çözümlenmesini yapabilir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tekstilde tasarım olgusu, tasarım kavramının açılımları hakkında genel bilgi.
2. Hafta  Tasarımın tarihçesi, gerekliliği, aşamaları
3. Hafta  Tasarım süreçleri
4. Hafta  Tasarım ve teknik arasındaki ilişki
5. Hafta  Tasarım- mekan ilişkisi
6. Hafta  Tasarım-çevre ilişkisi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tasarım-yararlılık ilişkisi
9. Hafta  Tasarım varlığı, geçmiş, şimdi ve gelecek, ilişkileri
10. Hafta  Yapılan araştırmalar doğrultusunda incelenmesi planlanan geleneksel tekstil ürünlerinin belirlenmesi
11. Hafta  İncelenmesi planlanan tekstil yüzey/yüzeylerinin teknik,amaç, işlev, çevre ilişkileri açısından çözümlemesi.
12. Hafta  İncelenmesi planlanan tekstil yüzey/yüzeylerinin teknik,amaç, işlev, çevre ilişkileri açısından çözümlemesi.
13. Hafta  İncelenmesi planlanan geleneksel tekstillerin -geçmiş, şimdi ve gelecek.- ilişkileri incelemek.
14. Hafta  Tasarım varlığı -geçmiş, şimdi ve gelecek.- ilişkileri incelemek.
15. Hafta  Tasarım varlığı -geçmiş, şimdi ve gelecek.- ilişkileri incelemek.
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Textile Designs, Meller Susan, Elffers, Joast., Harry N. Abrams, New York, 1991 Textile Design, Carol Joyce, Watson-Guptill Publications, New York, 1993
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
12
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
14
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
12
36
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.X