GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/GTS 502
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Aysen Soysaldı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asoysal,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel Türk sanatları alanında yapılan seminerleri tanımlama
Bilimsel yöntem ve aşamalarını açıklayabilme.
Veri toplama tekniklerini uygulayabilme.
Problem, amaç, önem, sayıtlılar bölümünü hazırlarken dikkat edilecek esasları kavrayabilme.
Yöntem bölümü ile ilgili kavramları açıklayabilme.
Verilerin değerlendirilmesi, çizelgelerin düzenlenmesi ve yorumlanmasını yapabilme
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak araştırma raporu hazırlayabilme
Araştırma sunumu hazırlayabilme
Sunum yapabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Alan Araştırması
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geleneksel Türk sanatları alanında yapılan araştırmaları inceleme ve tanımlama
2. Hafta  Literatür taraması yapma
3. Hafta  Seminer konusunun belirlenmesi Seminer konusunun çalışma planını hazırlama
4. Hafta  Araştırma yöntemini oluşturma Veri toplama araçların geliştirme
5. Hafta  Verilerin toplanması
6. Hafta  Verilerin toplanması
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta  Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
9. Hafta  Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması
10. Hafta   Verilerin değerlendirilmesi
11. Hafta   Verilerin değerlendirilmesi
12. Hafta  Teknik özelliklerine göre desen çizme
13. Hafta  Raporun hazırlanması
14. Hafta  Seminerin sunumu ve tartışma
15. Hafta  Seminerin sunumu ve tartışma
16. Hafta  final sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   KAPTAN, Saim.(1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara. KARASAR, Niyazi. (1984). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara. ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Alan çalışması
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
7
5
35
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.X