GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK KİTAP SANATLARI/GTS 518
Dersin Adı: TÜRK KİTAP SANATLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Sevay ATILGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  sevay_a@yahoo.co.uk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atilgans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hat , minyatür, tezhip, kat’ı, cilt, ebru vb. terimleri içeren Türk kitap sanatları terminolojisine yönelik bilgi edinilir.
Orta Asya, İran ve çevresinde Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu dönemi Kitap Sanatları hakkında bilgi edinilir.
Timurlu, Karakoyunlu ve Akkoyunlu Türkmenleri ile Safavi Dönemi Türk kitap sanatları hakkında bilgi edinilir.
Osmanlı dönemi kitap sanatları hakkında bilgi edinilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk kitap sanatları Terminolojisi : Minyatür, tezhip, hat, cilt, ebru vb. terimlerin içerik ve özelliklerinin tanımlanması.
2. Hafta  Orta Asya'da Türk kitap sanatlarının ilk örnekleri ve kaynak kültürler.
3. Hafta  Türk kitap sanatlarının İran ve çevresindeki gelişimi
4. Hafta  Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçukluları Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
5. Hafta  Timurlu Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
6. Hafta  Karakoyunlu ve Akkoyunlu Türkmenleri Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
7. Hafta  Safavi Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
8. Hafta  Erken Osmanlı Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
9. Hafta  II. Bayezıd ve I. Selim Dönemleri'nde Türk kitap sanatları.
10. Hafta  Kanuni Sultan Süleyman Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
11. Hafta  II. Selim ve III. Murad Dönemleri'nde Türk kitap sanatları.
12. Hafta  III.Mehmed , I. Ahmed ve II. Osman Dönemleri'nde Türk kitap sanatları.
13. Hafta  Batılılaşma (III. Ahmed) Döneminde Dönemi'nde Türk kitap sanatları.
14. Hafta  Batılılaşma Dönemi’nde Türk kitap sanatçıları.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Binyon, L., J.V.S. Wilkinson and B. Gray, Persian Miniature Painting, London 1933. Robinson, B. W., “The Turkman School to 1503”, The Arts of the Book in Central Asia 14th-16th Centuries, (ed. B. Gray), London 1979, s.215-247. Banu Mahir, Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 2005. Serpil Bağcı, Filiz Çağman, Günsel Renda, Zeren Tanındı, Osmanlı Resim Sanatı , Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Sanat Eserleri Dizisi ; Ankara 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak Geleneksel Türk Sanatları alanında gerekli bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrarX
3
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alabilme ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.X
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık için gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanır.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlar.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk süsleme tasarımları oluşturur.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlar, süreç yönetimini sağlar ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlar.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanında bilimsel araştırma sürecini planlar.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanır.X