GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL RETORİK/BİS 521
Dersin Adı: GÖRSEL RETORİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Mithat YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yilmazm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yilmazm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ders sonunda öğrencilerden retorik, görsel iletişim, ikna/inandırma, görsel retorik, görsel gösterge bilim yöntemi hakkında bilgi sahibi olması, grafi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Retorik: Eski ve Yeni Retorik
2. Hafta  Görsel İletişim
3. Hafta  İkna/İnandırma
4. Hafta  Görsel Retorik
5. Hafta  Görsel Göstergebilim
6. Hafta  Görsel Göstergebilim
7. Hafta  Görsel Göstergebilim Çözümlemeleri
8. Hafta  Görsel Göstergebilim Çözümlemeleri
9. Hafta  Görsel Retoriğin Genel Uygulama Alanları
10. Hafta  Görsel Retoriğin Grafik Sanatlarda Uygulama Alanları: Basılı Ürünler
11. Hafta  Görsel Retoriğin Grafik Sanatlarda Uygulama Alanları: Kurumsal Kimlik Ürünleri
12. Hafta  Görsel Retoriğin Grafik Sanatlarda Uygulama Alanları: Fotoğraf
13. Hafta  Görsel Retoriğin Grafik Sanatlarda Uygulama Alanları: Web Siteleri, Multimedya Ürünleri
14. Hafta  Öğrenci Sunumları
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aristotales, (2008). Retorik, Çev. Mehmet H. Doğan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Arnheim, Rudolf. (1969). Visual thinking, University of California Press. Berkeley ss. 137-151. Barthes, Roland. (1977). The rhetoric of the image. Imagemusic-text. (Stephen Heath,Trans.). New York, ss.152-163. Batı, Uğur (2007). Reklamlarda Retorik Figürlerin Kullanımı, Marmara Üni. Sosyal Bil. Ens. Dergisi, ,7(28) ss.327-335 DVF ch. 8, Rhetorics of Display (R of D) ch. 5 and on Electronic Reserve: Hariman, Robert and Lucaites, John Louis (200). Performing Civic Identity: The Iconic Photograph of the Flag Raising on Iwo Jima. The Quarterly Journal of Speech. 88, ss.363-392. Foss, Sonja. (1988). Judy Chicago’s “The Dinner Party”: Empowering Women’s Voice in Visual Art. In Bate, Barbara and Taylor, Anita (eds), Women Communicating: Studies of Women’s Talk. Norwood: NJ. 9-26. Gallagher, Victoria and Zagacki, Kenneth. (2005). Visibility and Rhetoric: The Power of Visual Images in Norman Rockwell
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X