GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT ELEŞTİRİSİ/BİS 517
Dersin Adı: SANAT ELEŞTİRİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.İsa ELİRİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  isaeliri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  isaeliri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
öğrenci sanat eserleri ile iletişim kurmayı sağlar
Öğrenci Sanat eseri aracılığıyla çevreyle iletişim kurmayı sağlar
Öğrenci eğitimini aldığı sanat ve sanat kollarını anlamak ve tariflemek üzere bir donanıma sahip olur






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Sanat Tarihi- Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi- Çağdaş Batı Resim Sanatı Tarihi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuyla alakalı GİRİŞ
2. Hafta  Konuyla Alakalı Kavram ve tanımlar
3. Hafta  Konuyla alakalı kavram ve tanımlar
4. Hafta  Sanat eseri inceleme yöntemleri
5. Hafta  Sanat eseri inceleme yöntemleri
6. Hafta  Sanat eseri inceleme yöntemleri
7. Hafta  Çağdaş Türk resim sanatı ve batı sanatı mukayesesi
8. Hafta  Çağdaş Türk resim sanatı ve batı sanatı mukayesesi
9. Hafta  Sanat eseri incelemelerinde ön yapı ve arka yapı ilişkileri
10. Hafta  Sanat eseri incelemelerinde ön yapı ve arka yapı ilişkileri
11. Hafta  Sanat eserlerinde varlık tabakaları
12. Hafta  Sanat eserlerinde varlık tabakaları
13. Hafta  Çağdaş batı ve Türk resim sanatından örnekler üzerinde uygulamalı analiz çalışmaları
14. Hafta  Çağdaş batı ve Türk resim sanatından örnekler üzerinde uygulamalı analiz çalışmaları
15. Hafta  Konuyla alakalı öğrenci ödev ve uygulamalarının değerlendirilmesi ve sunumu
16. Hafta  Konuyla alakalı öğrenci ödev ve uygulamalarının değerlendirilmesi ve sunumu
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hamdi Akverdi, Sanatta Yaratma.Ank..1953- Nurullah Berk, Resim Bilgisi.İst.1972- John Canaday, What İs Art. Newyork.1980- Deonna V. Ritimler ve Kanunlar, İst.1974-T.Oğuzkan, Sanat ve İnsan, Estetiğe Giriş.İst.1977- Ernst Fischer,The Necessity Of Art- İonna Kuçurodi, Sanata Felsefeyle Bakmak, Ank. 1979- B.Lowry, Sanatı Görmek, ist.1972- Herbert Read. İst.1974
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
20
 Ödev
0
30
 Uygulama
0
30
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X