GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OTANTİK MALZEMEDEKİ PLASTİK ELEMANLAR/BİS 526
Dersin Adı: OTANTİK MALZEMEDEKİ PLASTİK ELEMANLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Nur GÖKBULUT
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~nurgok/anime.swf, http://lebriz.com/pages/artist.aspx?artistID=384§ion=100&lang=TR&bhcp=1
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nurgokbulut1@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malzemeler nelerdir?
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı, sanat eserini oluşturma ve değerlendirmede yararlanılan sanatsal düzenleme ilke ve öğelerinin, otantik malzemede de bulunduğuna ve sanat
2. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
3. Hafta   Otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malzemeler nelerdir? Geleneksel tasa
4. Hafta  Geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malzem
5. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
6. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
7. Hafta  Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malzemeler nelerdir? Geleneksel tasarım ürünleri, geleneksel tasarımların amaçları, tarihi, çeşitleri, gerekliliğ
8. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
9. Hafta  Dersin kapsamı: Otantik ve folklorik malzemeler nelerdir? Geleneksel tasarım ürünleri, geleneksel tasarımların amaçları, tarihi, çeşitleri, gerekliliğ
10. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
11. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
12. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
13. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
14. Hafta  Bu derste geleneksel tasarım ürünleri ve otantik malzemenin, tasarım elemanları açısından incelenmesi planlanmıştır. Dersin kapsamı: Otantik ve folklo
15. Hafta  Yapılacak uygulamalı çalışmalar için projeleri ve ilgili çalışmaların yapılmasını içerir.
16. Hafta  DEĞERLENDİRME
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AVCI, Nabi, Kitle Kültürü ve Enformatik Cehalet, Rehber Yayınları, Ankara, 1990 BOZKURT, Nejat, Sanat ve Estetik Kuramları, 2nd edition, Sarmal Yayınevi,p.18, İst, 1995 ÇEKİL, Cengiz, “Üniversitemizde Plastik Sanatlar Eğitimi”, H.Ü Temel Sanat Eğitimi Sempozyumu, p. 43, Ankara, 1987 GENÇAYDIN, Zafer, “Pop Sanatı Gençliğin Sanatı ve Kültürü”, Boyut 3/24, p.13, June 1984 GENÇAYDIN, Zafer, Temel Sanat Eğitimi Sempozyumu, p.33, H.Ü., Ankara, 1987 GÖKBULUT, Nur, “Kitle Sanatı, Popüler Sanat”, Mavi Dergisi 260, p.14 December 1987, Ank. GÜVENÇ Bozkurt, “Kültür mü, Uygarlık mı?”, Cumhuriyet Gaz, p 9, 18th December 1982 HOOPER, Eilean-Greenhill, Müze ve Galeri Eğitimi, çev: Meltem Örge Evren-Emine Gül KAPÇI, Ankara Üniversitesi Yayınevi, Ankara: 1999. İlköğretim Sanat Öğretimi, YÖK/Dünya Bankası MEGP, Ankara. KIRIŞOĞLU, Olcay Tekin, Sanatta Eğitim, Eğitim Kitabevi, Ankara, 1991. ÖZAYTEN, Kadri, ‘Çevrede Resmin Sağlıksız Deği
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
5
4
20
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X