GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
GÖRSEL OKURYAZARLIK/BİS 525 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yrd.Doç.Dr. Reyhan Yüksel Gemalmayan | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
websitem.gazi.edu.tr/site/rgemalmayan | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rgemalmayan@gazi.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Derse katılan öğrenciler, görsel okur yazarlık eğitiminin literatür boyutunu araştırır. Görsel okuryazarlığın tanımını yapabilir, Görsel sanatlar alanından seçtikleri eserler üzerinde tasarım disiplinine dayalı,görsel okuma yapabilir. Seçilen eserlerin kavramsal ve imgesel içeriğini yazılı ödev olarak sunabilir. Görsel sanatların, sanatsal tasarım ve görsel iletişim boyutunu kavrayabilir; aralarındaki ilişkileri açıklayabilir. Derse katılan öğrenciler, görsel okur yazarlık eğitiminin literatür boyutunu araştırır. Görsel okuryazarlığın tanımını yapabilir Görsel sanatlar alanından seçtikleri eserler üzerinde tasarım disiplinine dayalı,görsel okuma yapabilir. Seçilen eserlerin kavramsal ve imgesel içeriğini yazılı ödev olarak sunabilir. Görsel sanatların, sanatsal tasarım ve görsel iletişim boyutunu kavrayabilir; aralarındaki ilişkileri açıklayabilir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güzel Sanatlar Fakültesi veya Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Bölümünden mezun olmak. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersle ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Barnard, Malcolm (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi. Leppert, R. (2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi (Çev.İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Berger, John (1990). Görme Biçimleri. (Çev.Yurdanur Salman). İstanbul: Metis Yayınları. Koçak,Orhan (1995).İmgenin Halleri.İstnbul:Metis Yayınları. Balkenhol, B. (2005). Sanat bilimi, sanat uygulamaları ve sanata aracılık yapma’nın kesişme noktasında yöntem modelleri. Estetik eğitiminde sanat biliminin rolü. Ankara:18-20 Mart Goethe Enstitüsü Seminer Dizisi Yayını. Akdeniz, Halil (2005) Sanat Bilimi ve Sanatçı Eğitimi. Estetik eğitiminde sanat biliminin rolü. Ankara:18-20 Mart Goethe Enstitüsü Seminer Dizisi Yayını. Güngör, Ş.(1994) Sinemada görüntü yönetmeni. Ankara: Kitle Yayınları.Koçak, O. (1995). İmgenin halleri. İstanbul: Metis Yayınları.Arnheim, R. (2002). Sanat olarak sinema. Ankara: Öteki Yayınevi. Duncum, P. (2002). Visual culture art education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders kapsamında uygulamalar mevcuttur. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|