GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ/BİS 519
Dersin Adı: KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Osman Altıntaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~altintas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  altintas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültür kavramını irdelerler.
Kültür-sanat ilişkisini inceler
Sanatçının kültürden etkilenmesini sağlayan unsurları sosyolojik ve toplumsal olayların ışığında inceler.
Görsel kültürü anlar, sanatçıların eserlerinde kültürlerini nasıl yansıttıklarını inceler.
Farklı kültürlerdeki sanatsal çalışmalardan haberdar olur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat Kavramları
2. Hafta  Sanat Kavramları
3. Hafta  Kültür
4. Hafta  Görsel Kültür
5. Hafta  Görsel Kültür
6. Hafta  Sanat ve Kültür İlişkisi
7. Hafta  Sanat ve Kültür İlişkisi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Sanat ve Kültür İlişkisi
10. Hafta  Sanat ve Kültür İlişkisi
11. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
12. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
13. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
14. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
15. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fischer, E. Sanatın Gerekliliği; Sanata Giriş, İst. 1989; READ, H., Sanat ve Toplum, Ankara. 1981; Tansuğ, S. Sanatın Dili, Ankara. 1976; H. Read, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay.; Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı,İstanbul: M.E.B.Yay.; Mitler, G.(1986) Art in Focus, Peoria , IL: Glencoe; Ragans , R: Arttalk, Glencoe (1995) ; Stocroci, m. Olcay Kırışoğlu (1997); Canaday, J. (1980) What is Art, Alfred A. Knopf, Newyork. Yücel ,T (1991); Eleştirinin ABC’si Simavi Yayınları ABC Dizini: 1 Stokrochi, M.(1997) Methods and Assesment of Art, ASU. Moran, B (1972); Arnheim, R.(1960) Art and Visual Perceptioni London, Faber and Faber.; San, İ. (1985). Sanat ve Eğitim. Ankara: AÜEBF. Yay.; Timuçin, A. (1998). H.Read, Görme Biçimleri; E.H.Gombrich, Sanatın Öyküsü; H.Wolfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları; A.Turani, Dünya Sanat Tarihi; İ.Tunalı; N. Loynton, Modern Sanatın Öyküsü ; Tanyeli, U., Sözen, M., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986; Uçar, T.F.; Popüler Kültür v
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X