GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPIT ÇÖZÜMLEMESİ/BİS 518
Dersin Adı: YAPIT ÇÖZÜMLEMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Meltem KATIRANCI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.meltemkatiranci.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemk@gazi.edu.tr, turkmen06@gmail.com, info@meltemkatiranci
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci,sanat eserinin ortaya çıktığı toplumların yaşayışlarını ve kültürlerini araştırır.
Sanat eserini oluşturan temel unsurların doğu ve batı toplumlarında ortaya çıkış sebeplerini düşünür.
Öğrenci,sanat eserini oluşturan temel unsurların doğu ve batı toplumlarında ortaya çıkış sebeplerini tartışır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  20. y.y. öncesi doğu ve batı toplumlarının topluma, din’e ve sanata bakış açıları ile ödev konularının dağıtılması.
2. Hafta  20. y.y. savaşlar, icatlar, kültürel değerler ve toplumların sanat bakış açıları.
3. Hafta  Örneklerle sanatçıların, yaşadıkları toplumu ve dönemi sanat eserlerinde anlatma çabaları.
4. Hafta  Batı toplumlarında Kübist ve ekspresyonist sanatçılar ve eserlerin incelenmesi
5. Hafta  Batı toplumlarında Soyut Sanatçılar ve eserlerin incelenmesi, sanat eserini çözümlemek üzere proje konularının dağıtılması.
6. Hafta  Ara Sınav
7. Hafta  Doğu toplumlarında din olgusu ve sanata yansımaları.
8. Hafta  Batı ve doğu toplumlarının soyut kavramına yaklaşımları
9. Hafta  Soyut eserleri oluşturan temel unsurlar ve bu unsurların kültür ve din bağlantıları
10. Hafta  Sanat eserinde Öz-Biçim ilişkisi.
11. Hafta  Soyut sanat yapıtlarının çözümlenmesi
12. Hafta  Doğu ve batı toplumlarından örneklerle karşılaştırmalı olarak soyut sanat yapıtlarının çözümlenmesi
13. Hafta  Doğu ve batı toplumlarından örneklerle karşılaştırmalı olarak soyut sanat yapıtlarının çözümlenmesi
14. Hafta  Proje sunumları
15. Hafta  Proje Sunumları
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Berk, Nurullah ve Kaya Özsezgin. (1983). Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi,Tisa matbaası, Ankara. Cebecioğlu, Ethem. (2005), Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü, Anka yayınları, İstanbul. Tansuğ, Sezer. (1988). Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, İstanbul. Tansuğ, Sezer. (1997), Çağdaş Türk Sanatına Temel Yaklaşımlar, Bilgi yayınevi, Ankara. J. Strzygowski, H.Glük, F.Köprülü. (Birinci Baskı), Eski Türk Sanatı ve Avrupa’ya Etkisi,Çev: A.Cemal Köprülü, İş Bankası Yayınları:152. J. Chevalier, A.Gheerbrant.(1996). Dictionary of Symbols, penguın reference, England. F. Copleston (1989). Çağdaş Felsefe Tarihi, 6 cilt, İdea Yayınları, İstanbul. Hançerlioğlu, Orhan. (1993). Dünya İnançları Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. Hançerlioğlu, Orhan. (1993). Felsefe Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. M.Sözen,U.Tanyeli. (1992). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X