GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANATTA YENİ ARAYIŞLAR/BİS 509
Dersin Adı: SANATTA YENİ ARAYIŞLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Osman Altıntaş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~altintas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  altintas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1960 sonrası Plastik Sanatlar alanında gelişen sanatsal biçimlendirme yöntemleri vearayışların irdelenmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İçeriğin kavranması
2. Hafta  Tanınma
3. Hafta  Anlatım teknikleri
4. Hafta  Sanatta Yeni Boyutlar
5. Hafta  Gelenek ve Yeni Yaklaşımlar
6. Hafta  Gelenek ve Yeni Yaklaşımlar
7. Hafta  Yeni Sanat Hareketlerinin Küresel Etkileri
8. Hafta  Yeni Sanat Hareketlerinin Küresel Etkileri
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Modernizm
11. Hafta  Postmodernizm
12. Hafta  Uygulamalar
13. Hafta  Uygulamalar
14. Hafta  Uygulamalar
15. Hafta  Uygulamalar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mehmet Yılmaz, Modernizimden Postmodernizme Ernest Ficher, Sanatın Gerekliliği, Ve Yayınları, Ankara, 1993 İsmail Tunalı Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi, 1981 İstanbul Fikri Cantürk. plastik sanatlarda temel sorunlar anadolu ün.y.1992 Kayıhan Keskinok form ankara üni.y 1996 Paul Klee. Çağdaş sanat kuramları. Ankara dost y. 1985 Lyton Nobert modern sanatın öyküsü ist. Remzi y. 1982 Bernard. M.sanat tasarım ve görsel kültür ütopya. E.H. Gombrich Sanatın Öyküsü. Ç. Bedrettin Cömert.1976 remzi k.e. ist. Sezer Tansuğ. Çağdaş Türk Sanatı.Remzi k.e.1986 ist Süreli yayınlar, ilgili makale ve kataloglar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
3
5
15
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X