GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/BİS 530
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Güzin AYRANCIOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/guzin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  guzin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Konu seçimi
Araştırma teknikleri
Yazılı kaynak tarama
Vei Toplama
Toplanan verileri sıralama,geliştirme,karşılaştırma,sonuçlandırma hakimiyeti
Konu hakkında detaylı bigiye sahip olma
Sanatsal ürün için esinlenme
araştırma konusunu belgeye dönüştürme(tez,rapor vs.)
Sunum güveni kazanma
Akademisyen, sanatçı olarak bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak yeni eserler üretme ve yazma konusunda uzmanlaşma
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma. Öğrenci uzmanlık alanlarının öğrenilmesi
2. Hafta  Konu seçimi
3. Hafta  Konunun yazım kurallarına uygun araştırma yöntemi
4. Hafta  Konuya yönelik kaynajk önerileri
5. Hafta  Kaynak tarama biçimleri
6. Hafta  Kaynakların yeterliliği hakkında tartışma.
7. Hafta  Veri toplama yöntemleri
8. Hafta  Toplanan veriler hakkında görüş paylaşımları.
9. Hafta  Toplanan verilerin öğrenciye sunduğu katkı. yanı sıra sanatsal esinlenme süreç ve üretimi.
10. Hafta  Toplanan verilerin öğrenciye sunduğu katkı. yanı sıra sanatsal esinlenme süreç ve üretimi.
11. Hafta  Toplanan verilerin öğrenciye sunduğu katkı. yanı sıra sanatsal esinlenme süreç ve üretimi.
12. Hafta  Toplanan verilerin öğrenciye sunduğu katkı. yanı sıra sanatsal esinlenme süreç ve üretimi.
13. Hafta  Toplanan verilerin öğrenciye sunduğu katkı. yanı sıra sanatsal esinlenme süreç ve üretimi.
14. Hafta   Ortaya çıkan Ürünün raporlandırılması
15. Hafta   Ortaya çıkan Ürünün raporlandırılması
16. Hafta  Sunum
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  PUNCH K.F.Punch(2005) Sosyal Araştırmalara giriş Nicil ve Nitel Yaklaşımlar. Ankara siyasal Kitapevi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X