GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇAĞDAŞ SANATTA MEKAN YAPIT/RES 512
Dersin Adı: ÇAĞDAŞ SANATTA MEKAN YAPIT
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Emine Yıldız DOYRAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/eyildizdoyran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eyildizdoyran@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç 1 Sanatta kültürel alan, dil alanı ve sosyal alanların mekansal olarak etkileşimlerini öğrenebilme ve uygulayabilme








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  ‘’Konsept’’uygulamaları için seçilmiş bir kavram üzerine kuramsal bilgilerin tartışılması
2. Hafta  Proje 1: Seçilmiş konseptin uygulamalarının görsel sunumları
3. Hafta  Devam ve değerlendirme
4. Hafta  Uygulanan konseptin görsel sunumları üzerine kişisel yazı denemeleri
5. Hafta  Projelerin karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmeleri
6. Hafta  Açılmış konseptli sergi örneklerinin incelenmesi
7. Hafta  Proje 2: Her öğrencinin küratör olarak farklı konseptli bir sergi oluşturma denemesi
8. Hafta  Konseptin görsel sunumları üzerine kişisel yazı denemeleri
9. Hafta  Devam ve değerlendirme
10. Hafta  Proje3:Önceden belirlenmiş bir kavram üzerine kuramsal bağlamda tartışmalar
11. Hafta  Tartışılan kavram üzerinden ortak konseptli bir etkinlik yapılması
12. Hafta  Konseptin görsel sunumları üzerine proje dosyası hazırlanması ve kişisel yazı denemeleri
13. Hafta  devam
14. Hafta  devam
15. Hafta  Çalışmaların sergilenmesi
16. Hafta  değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Edward Lucie Smith, Art Today, Phaidon The Twenty Century Art Book, Phaidon Environmental Art, Conceptual Art.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  küratör olarak sergi hazırlamak
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans döneminde kazanılan birikim, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüşür.
2
Sanatsal niteliğin boyutları lisansüstü düzeyde tartışılır.X
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımaları anlaşılır.X
4
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmalarının ilişkileri kavranır.X
5
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılır, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolü kavranır.X
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları incelenir ve okumalar yapılır.X
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alınarak incelenir.X
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyar, eleştirel bakış açısı oluşturur.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazanır.X
10
Tez çalışmasında kendi özgün yaklaşımlarıyla yapıt üretir.X