GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FELSEFE VE SANAT İLİŞKİLERİ/RES 519
Dersin Adı: FELSEFE VE SANAT İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fulya Bayraktar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fulya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dr.fulyabayraktar@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç 1-Felsefenin sanata bakışını kavrayabilme
Ö.Ç 2- Sanatın felsefeden nasıl beslenebileceğini fark edebilme
Ö.Ç 3-Sanat eseri üretmede ve çözümlemede felsefenin rolünü tanımlayabilme
Ö.Ç 4-Sanatın fikirle olan ilişkisini değerlendirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Felsefe ne demektir?
2. Hafta  Sanat felsefesi ne demektir?
3. Hafta  Sanat felsefesinin diğer disiplinlerle ilişkisi nedir?
4. Hafta  Devam
5. Hafta  Kısa bir sanat felsefesi tarihçesi
6. Hafta  Sanat alanında felsefenin anlamı nedir?
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Sanatın felsefe ile ilişkisi nedir?
9. Hafta  Felsefenin sanata, sanatın felsefeye etkileri
10. Hafta  Sanat ve felsefe ilişkisine örnekler
11. Hafta  Sanat ve felsefe ilişkisine örnekler
12. Hafta  Sanat ve felsefe ilişkisine örnekler
13. Hafta  Bir sanatçı açısından felsefi temellendirmenin anlamı nedir?
14. Hafta  Felsefi temellendirme ve değerlendirme nasıl yapılır?
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sanata ve felsefeye ilişkin temel eserlerin yanında, her yıl güncellenmek üzere sanat felsefesi eserleri de bu derste kaynak olarak kullanılacaktır. Ayrıca, üzerinden sanat ve felsefe ilişkisini kavrayabileceğimiz sanat eserleri de derste kaynak olacaktır. Şahin Yenişehirlioğlu, Felsefe ve Sanat Afşar Timuçin, Estetik İsmail Tunalı, Estetik Suut Kemal, Filozofi ve Sanat Cemil Sena, Estetik v.b. Filozoflardan Seçilen Metinler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans döneminde kazanılan birikim, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüşür.X
2
Sanatsal niteliğin boyutları lisansüstü düzeyde tartışılır.X
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımaları anlaşılır.X
4
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmalarının ilişkileri kavranır.X
5
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılır, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolü kavranır.X
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları incelenir ve okumalar yapılır.X
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alınarak incelenir.X
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyar, eleştirel bakış açısı oluşturur.X
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazanır.X
10
Tez çalışmasında kendi özgün yaklaşımlarıyla yapıt üretir.X