GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL DÖKÜM İŞLEMLERİ VE UYGUN YÖNTEM SEÇİMİ/5271337
Dersin Adı: ÖZEL DÖKÜM İŞLEMLERİ VE UYGUN YÖNTEM SEÇİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu derse katılanlar; bilinen genel döküm yöntemlerinin yanı sıra, ileri döküm yöntemlerini öğrenir, işlem süreçleri, kullanım alanları ve döküm sektörümde kullanımı hakkında detaylı bilgiler kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Genel Döküm Yöntemlerinin (Yaş kum kalıba döküm yöntemi, Alçı kalıba döküm yöntemi, Seramik kalıba döküm yöntemi,) kısaca yeniden incelenmesi.
2. Hafta  Genel Döküm Yöntemlerinin (Yaş kum kalıba döküm yöntemi, Alçı kalıba döküm yöntemi, Seramik kalıba döküm yöntemi,) kısaca yeniden incelenmesi.
3. Hafta  İleri Döküm Yöntemlerinin tanıtımı, işlem aşamaları, uygulama alanlarının yanında metal ve alaşımlarının özelliklerine etkilerinin metalurjik açıdan d
4. Hafta  Hassas döküm yöntemi, Köpük model döküm yöntemi,
5. Hafta  Alçak basınçlı döküm yöntemleri, Yerçekimine ters yönde döküm yöntemleri, Cosworth yöntemi,
6. Hafta  Manyetik karıştırma etkisinde döküm yöntemi, Titreşim etkisinde döküm yöntemi, Sürekli Döküm yöntemi,
7. Hafta  Koruyucu atmosferde döküm yöntemi, Vakum altında döküm yöntemi,
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Savurma – Yarı Savurma – Savurmalı döküm yöntemleri,
10. Hafta  Sıkıştırma (ezme) döküm yöntemi, Yarı katı döküm yöntemleri,
11. Hafta  Yönlenmiş katılaştırma döküm yöntemi, Tek kristal malzeme üretimi döküm yöntemi,
12. Hafta  Yapısal kompozit parça döküm yöntemleri, Boşaltma döküm yöntemi, İkiz merdane arası döküm yöntemi,
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  Öğrenci sunumları
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
11
3
33
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matelaurji ve Malzeme Mühendisliği konularını anlama ve yorumlama

Bağımsız Çalışabilmenin yanı sıra  takım halinde çalışabilme becerisi

Analizde ,istatiksel yöntemler ve ilgilidiğer yöntemlerden faydalanabilme

Sentez yapabilme


X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
4
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
7
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
8
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
9
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
11
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
12
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Hasan HASIRCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/site/hasirci)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hasirci@gazi.edu.tr)