GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEMİR DIŞI METALLERİN ÜRETİM METALURJİSİ/5221337
Dersin Adı: DEMİR DIŞI METALLERİN ÜRETİM METALURJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Halil ARIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/harik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  harik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler, Alüminyum, Bakır, Çinko ve Kurşun gibi önemli demir dışı metallerin üretim prosesleri hakkında daha fazla bilgi birikimine s








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Demir dışı metallerin sınıflandırılması ve genel özellikleri
2. Hafta  Üretim metallurjisinde birincil ve ikincil kaynaklar, bu kaynakların temini ve üretim için ön hazırlıklar
3. Hafta  Demir dışı metaller için genel üretim proseslerinin tanıtımı
4. Hafta  Alüminyum üretim metalurjisi (Alüminyumun yerkürede bulunuşu, rezervleri, üretim prosesi ve aşamaları)
5. Hafta  Bayer presesi ile alümina üretimi
6. Hafta  Elektrolitik prosesle alüminadan alüminyum üretimi
7. Hafta  Elektrolitik proseste elektrolitin kompozisyonu ve özellikleri , ergime sıcaklığı, alüminanın çözünebilirliği, elektrik iletkenliği, yoğunluk, akıcılı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Bakır üretim metalurjisi (Bakır cevherlerine uygulanan konsantrasyon işlemleri
10. Hafta  Oksidasyon işlemleri, pirometalurjik üretimde MAT bakır üretimi ve saflaştırma,
11. Hafta  Bakır üretiminde mitsubishi metodu
12. Hafta  Hidrometalurjik metotla bakır üretimde LİÇ uyulaması ve elektrolitik prosesle katot bakır kazanımı),
13. Hafta  Metalik çinko ve kurşun üretim metalurjisi, imperialsmelting yüksek fırın teknolojisi
14. Hafta  Çinko üretiminde elektrolitik proses ve aşamaları.
15. Hafta  Magnezyum üretimi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Extractive Metallurgy of Copper, Mark E. Schlesinger, Matthew J. King, Kathryn C. Sole, William G. Davenport, Fifth edition 2011. 2. Principles of Extractive Metallurgy, Terkel Rosenqvist, Tapir Academic Press, Trondheim 2004. 3. The Metallurgy of the Non-Ferrous Metals, William Gowland, HardPress, 2012. 4. Extraction Metallurgy, J.D. Gilchrist, Thirth Edition, PergamonPress Oxford 11989. 5. Demirden Gayrı Metaller Metallurjisi, W.H. Dennis (Çeviren Erman Tulgar), İ.T.Ü. Kimya-Metalurji Fakültesi, 1987.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
8
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
8
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matelaurji ve Malzeme Mühendisliği konularını anlama ve yorumlama

Bağımsız Çalışabilmenin yanı sıra  takım halinde çalışabilme becerisi

Analizde ,istatiksel yöntemler ve ilgilidiğer yöntemlerden faydalanabilme

Sentez yapabilme


X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
4
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
7
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
8
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
9
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
11
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
12
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X