GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DÖKÜM TASARIMI/5181337
Dersin Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ DÖKÜM TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Neşet AKAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nakar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nakar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrencilerin döküm parça modelinin aktarımını, döküm parça modelinin tamirini, mesh yapmasını, fiziksel şartların tanımlanmasını,
simülasyon sonuçlarının analizini ve analiz sonuçlarına göre yeniden parça tasarımını içeren komple bir döküm parça simülasyonunu gerçekleştirmeleri
mümkün olacaktır.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgisayar destekli döküm tasarımına giriş.
2. Hafta  Sıvı akış prensipleri, debi, kesit ve yolluk hesapları.
3. Hafta  Dökümlerde çekme, besleme ve besleyici hesapları.
4. Hafta  Modül ve hacim kriterlerine göre besleyici hesapları.
5. Hafta  Döküm kalıplarda ısı transferi ve arayüzey ısı transfer katsayısı.
6. Hafta  Dönem içi sınavı
7. Hafta  CAD teknikleri ile döküm modelinin katı modele dönüştürülmesi. Döküm modelinin döküm tasarım programına alınası, modelin tamiri.
8. Hafta  Döküm tasarım programında FEM mesh oluşturma.
9. Hafta  Dökümhanelerdeki fiziksel şartların döküm tasarım programında oluşturulması.
10. Hafta  Kalıp dolumu, katılaşma ve soğumanın bilgisayar ortamında modellenmesi.
11. Hafta  Gravity, yüksek basınçlı, alçak basınçlı ve hassas dökümün modellemesi.
12. Hafta  Simülasyon sonu analiz ve analiz sonuçlarına göre yeniden tasarım.
13. Hafta  Çeşitli döküm tasarım ve simülasyon uygulamaları.
14. Hafta  Çeşitli döküm tasarım ve simülasyon uygulamaları.
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.SOLIDCast ile Bilgisayar Destekli Döküm Tasarımı, Ramazan Kayıkcı, Neşet Akar, DTS Teknoloji, 2010. 2.Metal casting: Computer-aided design and analysis, B. Ravi, Prentice-Hall of India, 2005. 3.Castings, John Campbell, Butterworths-Heinemenn, London, 1991. 4.Casting Practice, John Campbell, Elsevier, 2004. 5.Heat transfer Fundamentals for Metal Casting, D.R. Poirier and E. J. Poirier, TMS, 1994. 6.The Basic Principles of Fluid Dynamics Applied to Running Systems of Castings, Tom Sutton, ICME, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
8
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
8
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matelaurji ve Malzeme Mühendisliği konularını anlama ve yorumlama

Bağımsız Çalışabilmenin yanı sıra  takım halinde çalışabilme becerisi

Analizde ,istatiksel yöntemler ve ilgilidiğer yöntemlerden faydalanabilme

Sentez yapabilme


X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
4
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
7
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
8
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
9
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
11
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
12
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X