GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METALURJİDE FAZ DİYAGRAMLARI/5171337
Dersin Adı: METALURJİDE FAZ DİYAGRAMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr . Süleyman TEKELİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/stekeli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  stekeli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda ikili ve üçlü faz diyagramlarını çizip gerekli hesaplamaları yapabilecek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Faz diyagramları ile ilgili termodinamik yasalar. Faz kuralı. Tek, iki ve üç bileşenli faz diyagramları
2. Hafta  Faz diyagramları ile ilgili termodinamik yasalar. Faz kuralı. Tek, iki ve üç bileşenli faz diyagramları
3. Hafta  Faz diyagramları ile ilgili termodinamik yasalar. Faz kuralı. Tek, iki ve üç bileşenli faz diyagramları
4. Hafta  Faz diyagramları ile ilgili termodinamik yasalar. Faz kuralı. Tek, iki ve üç bileşenli faz diyagramları
5. Hafta  Faz diyagramları ile ilgili termodinamik yasalar. Faz kuralı. Tek, iki ve üç bileşenli faz diyagramları
6. Hafta  Kongruent ve inkongruent ergime.
7. Hafta  Faz diyagramlarının çıkartılması. Denge diyagramlarında sıvıların katılaşması.Terazi kuralı ve uygulanması
8. Hafta  Faz diyagramlarının çıkartılması. Denge diyagramlarında sıvıların katılaşması.Terazi kuralı ve uygulanması
9. Hafta  Normal ergiyen sistemler. Anormal ergiyen sistemler. Denge ve denge dışı soğuma.
10. Hafta  Normal ergiyen sistemler. Anormal ergiyen sistemler. Denge ve denge dışı soğuma.
11. Hafta  Ara sınav
12. Hafta  Faz oranları hesaplamaları.
13. Hafta  Faz oranları hesaplamaları.
14. Hafta  Bazı önemli iki ve üç bileşenli faz diyagramların çizimi ve çeşitli hesaplamalar.
15. Hafta  Bazı önemli iki ve üç bileşenli faz diyagramların çizimi ve çeşitli hesaplamalar.
16. Hafta  Bazı önemli iki ve üç bileşenli faz diyagramların çizimi ve çeşitli hesaplamalar.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Phase Transformation in Metals and Alloys, D.A. Porter, K.E. Easterling 2. The Science and Engineering of Materials, D. R. Askeland 3. Phase Diagrams For Binary Alloys, H. Okamoto 4. ASM Handbook Volume: 03, Alloy Phase Diagrams
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım,Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
65
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
35
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
8
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
8
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
66
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matelaurji ve Malzeme Mühendisliği konularını anlama ve yorumlama

Bağımsız Çalışabilmenin yanı sıra  takım halinde çalışabilme becerisi

Analizde ,istatiksel yöntemler ve ilgilidiğer yöntemlerden faydalanabilme

Sentez yapabilme


X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
4
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
7
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
8
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
9
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
11
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
12
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X