GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NEMLİ HAVA TERMODİNAMİĞİ VE PSİKROMETRİ UYG./5211335
Dersin Adı: NEMLİ HAVA TERMODİNAMİĞİ VE PSİKROMETRİ UYG.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İklimlendirme hesaplarında kullanılacak temel birim ve işlemler ve birim dönüşümleri yapabilme
Kuru hava ve ıslak (nemli) hava konularında bilgi sahibi olmak.
Kütle ve ısı transferi konuları ile ilgili hesapları yapabilmek
Atmosfer şartları ve iklimlendirme hakkında bilgi sahibi olma
İklimlendirme ile ilgili mefhumları (kavramları) bilme ve konusu ile ilgili yorumları yapabilme kabiliyeti kazanma
Nemli hava diyagramlarını tanımak ve bu diyagramları iklimlendirme hesaplarında kullanabilme
Sıhhi ve hijyen konuları hakkında bilgi sahibi olma
Havalandırmayla iklimlendirme arasındaki farkı bilme
Hava üzerinde kısmi iklimlendirme konularını hakim olma
Lokal havalandırma sistemleri konusuna hakim olma

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İklimlendirme tekniğine giriş
2. Hafta  Mekanik ve termik temel kavram ve esaslar
3. Hafta  Mekanik ve termik temel kavram ve esaslar
4. Hafta  Kuru hava ve nemli hava tanımları
5. Hafta  İklimlendirmede kullanılan hava ve hava kalitesine etki eden faktörler
6. Hafta  Nemli havada durum değişikleri ve hesaplamaları
7. Hafta  Doymamış ve doygun hava dönüşüm ve hesapları
8. Hafta  Doymamış ve doygun hava dönüşüm ve hesapları
9. Hafta  Nemli hava ile ilgili entalpi ve ısı hesapları
10. Hafta  Nemli hava diyagramlarının (Psikrometri Diyagramı) oluşumu
11. Hafta  ASHRAE Psikrometrik diyagramı ve h,x-Mollier diyagramı arasındaki bakış açıları farkı
12. Hafta  Nemli hava diyagramları üzerinde değişik hesap örnekleri
13. Hafta  İklimlendirme tekniğinde nemli hava diyagramlarının kullanımı
14. Hafta  Genel havalandırma sistemlerinin tanıtımı ve kullanım amaçları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
2
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Öğretim elemanı yetiştirmeX
2
- Ar-Ge birimlerinde görev alabilmeX
3
- Isıl, termodinamik ve mekanik sistemlerin tasarımını ve imalatını yapabilmeX
4
- Enerji sektöründe yönetim görevi alabilmeX
5
- Alanı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarında yönetici ve uzman olarak görev alabilmeX
6
- Enerji üretim ve dönüşüm sistem bileşenlerinin tasarım, imalat, tadilat ve montaj projelerini yürütebilmeX
7
- Isıtma, soğutma, havalandırma ve yakma sistemlerin imalat ve projelendirilmesinde görev alabilmeX
8
- Enerji üretim, dönüşüm dağıtım tesislerinin kuruluşunda yönetici olarak çalışabilmeX
9
- Yenilenebilir enerji proje ve uygulamalarında görev alabilmeX
10
- Çevre ve atık yönetim sistemlerinin proje ve uygulamalarında görev alabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Hikmet DOĞAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/hdogan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hdogan@gazi.edu.tr)