GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPILARIN MUAYENESİ VE ÖLÇME TEK./5341332
Dersin Adı: YAPILARIN MUAYENESİ VE ÖLÇME TEK.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çimento kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Agrega kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Taze beton kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Sertleşmiş beton kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Betonarme donatısı kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Yapı elamanları üzerinde tahrifatlı ve tahribatsız test yöntemi uygulayarak kalite kontrolü yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Taşıyıcı ve detay yapı elemanların tanımak.
2. Hafta  Yapı elemanlarını meydana getiren malzemelerin kalite açısından sınıflandırılması.
3. Hafta  Yapı elemanlarını meydana getiren malzemelerin kalitesini kontrol etmek.
4. Hafta  Yapı elamanını meydana getiren malzemeleri analiz etmek ve tanımak.
5. Hafta  Yapı malzemesi üzerinde fiziksel, deney metotlarının uygulanması.
6. Hafta  Yapı malzemesi üzerinde kimyasal deney metotlarının uygulaması.
7. Hafta  Yapı malzemesi üzerinde fiziksel, kimyasal ve tahribatlı deney metotları.
8. Hafta  Ara sınav/ Yapı elamanların tahribatlı deney metotları uygulanması
9. Hafta  Yapı elamanların tahribatlı deney metotları uygulanması
10. Hafta  Yapı elamanların tahribatlı deney metotları uygulanması.
11. Hafta  Deneylerde kullanılan TS, ASTM, ENve BS standartları ve deney metotları.
12. Hafta  Deneylerde kullanılan TS, ASTM, EN ve BS standartları ve deney metotları.
13. Hafta  Test sonuçlarının paket programlarla istatistikli analizi.
14. Hafta  Test sonuçlarının paket programlarla istatistikli analizi.
15. Hafta  Analizlerin raporlaştırılması, ilgili şartname ve standartlarla karşılaştırılması.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
8
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
8
3
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, inşaat mühendisliğinin bir alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmekX
2
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramakX
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekX
4
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,X
5
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmekX
6
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmekX
7
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmekX
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmekX
9
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmekX
10
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmekX
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmekX
12
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmekX
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmekX
14
Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Osman ŞİMŞEK , Prof. Dr. Salih YAZICIOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/simsek)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (simsek@gazi.edu.tr. syazicioglu@gazi.edu.tr)