GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAŞIYICI ELEMANLARDA ONAR. VE GÜÇLEN. YÖNT./5281332
Dersin Adı: TAŞIYICI ELEMANLARDA ONAR. VE GÜÇLEN. YÖNT.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Katılımcı, yapısal karalılık hakkında bilgi sahibi olur. Göçme modları ve plastik mafsal oluşumu gibi terimler tanıtılır.
Katılımcı, taşıyıcı sistem ve sistemi oluşturan elemanların yetersizlikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bazı yetersizlik türleri için genel kabul görmüş yöntemler hakkında bilgi sunulur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yapısal tasarımda kullanılan malzemelerin tanıtımı. Kullanım amaçları. Beton, çelik ve ahşabın mekanik özellikleri. Zaman veya yük gibi etkilere karşı gösterdiği davranış farklılıkları.
2. Hafta  Beton, çelik ve ahşabın malzeme modellerinin tanıtımı. Zaman veya yük gibi etkilere karşı gösterdiği davranış farklılıkları.
3. Hafta  Kompozit kesit davranışı hakkında bilgi sunumu. Betonarme kesitte donatının önemi. Donatı düzenlenme üzerine irdeleme.
4. Hafta  Betonarme elemanlarda çatlama. Süneklik ve gevreklik kavramı. Eleman davranışında enerji tüketiminin önemi.
5. Hafta  Eleman davranışında enerji tüketiminin önemi.
6. Hafta  Taşıyıcı sistemlerin sınıflandırılması ve tanıtılması.
7. Hafta  Ara Sınav. Taşıyıcı sistemlerde plasitk mafsal oluşumu ve stabilite.
8. Hafta  Yapısal güçlendirme stratejileri. Yatay rijitilik, süneklik ve enerji tüketme amaçlayan onarım/güçlendirme yöntemleri.
9. Hafta  Kolon güçlendirme yöntemleri.
10. Hafta  Kiriş güçlendirme yöntemleri.Retrofit of beams.
11. Hafta  Döşeme güçlendirme yöntemleri.
12. Hafta  Birleşim bölgesi güçlendirme yöntemleri.
13. Hafta  Perde duvar güçlendirme yöntemleri
14. Hafta  Sistem/eleman güçlendirme/onarım yöntemleri hakkında ulusal yönetmelik ve standartlar noktasında öneriler ve hesap yöntemleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, inşaat mühendisliğinin bir alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmekX
2
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramakX
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekX
4
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,X
5
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmekX
6
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmekX
7
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmekX
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmekX
9
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmekX
10
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmekX
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmekX
12
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmekX
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmekX
14
Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğrt. Üyesi Yağmur Kopraman)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/yagmur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yagmur@gazi.edu.tr)