GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BETONARME YAPILAR ÜZERİNDE TAHRİBATSIZ TEST YÖNT./5251332
Dersin Adı: BETONARME YAPILAR ÜZERİNDE TAHRİBATSIZ TEST YÖNT.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tahribatsız test yöntemleri tarihsel gelisimi ve mevcut durumun uygulanabilirligi
Turk Standart ensititusu (TSE) ve mevcut standartlar
BS ve ASTM standartlarin incelenmesi
Yapılarda kullanılan tahribatsız test yöntemlerini uygulayabilme ve yorumlayabilme,
Yapılarda kullanılan tahribatsız test yöntemlerini yorumlayabilme,

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Konuyla ilgili terminolojinin tanımlanması
2. Hafta  Yapı sektöründe taribatsız test yöntemleri
3. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden Sarkan çekici yöntemi ve deneysel uygulanması
4. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden schmidt çekici yöntemi ve deneysel uygulanması
5. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden penetrasyon direnci yöntemi ve deneysel uygulanması
6. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden çekip çıkarma yöntemi ve deneysel uygulanması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden koparma yöntemi ve deneysel uygulanması
9. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden ultrasonik ses hızı yöntemi ve deneysel uygulanması
10. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden windsord probe yöntemi ve deneysel uygulanması
11. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden donatı korozyonu ölçme yöntemi ve deneysel uygulanması
12. Hafta  Tahribatsız test yöntemlerinden birleşik yöntemler ve deneysel uygulanması
13. Hafta  Radyoaktive/nükleer yöntemler
14. Hafta  Termal analiz yöntemler
15. Hafta  Donem calismalarin tekrari ve sunumlarin degerlendirilmesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
4
5
20
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
6
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, inşaat mühendisliğinin bir alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmekX
2
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramakX
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekX
4
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,X
5
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmekX
6
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmekX
7
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmekX
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmekX
9
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmekX
10
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmekX
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmekX
12
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmekX
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmekX
14
Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Gökhan DURMUŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/gdurmus)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gdurmus@gazi.edu.tr)