GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ BETON TEKNOLOJİSİ/5241332
Dersin Adı: İLERİ BETON TEKNOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çimento çeşitlerini ve kullanım yerlerini bilir. Çimento teknolojisindeki gelişmeleri takip eder.
Kimyasal ve puzolanik katkı maddesi çeşitlerini bilir ve beton kimyasındaki gelişmeleri takip eder
Agrega çeşitlerini ve fiziksel, mekanik özelliklerini bilir
Betondan beklenen özellikleri ve etki eden faktörleri bilir.
Betonun dış etkiler altında davranışları/ şekil değiştirmesi ve bozulmaları analiz edebilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çimentonun kimyasal yapısının incelemesi ve kimyasal reaksiyon sonucu oluşan yapıların analiz edilmesi
2. Hafta  Çimento çeşitlerini kimyasal yapılarına göre kullanım yerlerinin analiz edilmesi
3. Hafta   Beton agregalarının çeşitleri özellikleri ve olması gereken kriterler
4. Hafta  Agrega- çimento uyumuna olumsuz etki eden faktörler ve olumsuzlukların ıslah edilmesi
5. Hafta  Betonda kullanılan kimyasal ve puzolanik katkı maddelerinin çeşitleri ve özelikleri. Bu katkı maddelerin kullanım avantaj ve dezavantajları
6. Hafta  Taze betonda işlenebilirliği. Taze beton reoliji. Taze beton davranışlarının beton kalitesine etkileri
7. Hafta  Betonda rötre ve şişme davranışları.
8. Hafta  Ara sınav/Beton ve Beton çeşitleri
9. Hafta  Özel beton çeşitleri (yüksek performaslı, reaktif pudra beton) özellikleri ve davranışları
10. Hafta  Özel beton çeşitleri (lifli ve kendiliğinden yerleşen ve vakumlu beton)özellikleri ve davranışları
11. Hafta  Özel beton çeşitleri (geçirimli-poroz ve vakumlu beton)özellikleri ve davranışları
12. Hafta  Betonlardan durabilite özellikleri ve durabiletenin beton kalitesine etkileri
13. Hafta  Beton çeşitlerinin basınç dayanımları ve şekil değiştirme özellikleri
14. Hafta  Betonun yük altında davranışı (yorulma, sünme) ve şekil değiştirme özellikleri
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
2
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
6
12
 Diğer
10
3
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, inşaat mühendisliğinin bir alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmekX
2
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramakX
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekX
4
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,X
5
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmekX
6
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmekX
7
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmekX
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmekX
9
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmekX
10
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmekX
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmekX
12
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmekX
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmekX
14
Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Osman ŞİMŞEK . Prof.Dr. Salih YAZICIOGLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (simsek@gazi.edu.tr. syazicioglu@gazi.edu.tr)