GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BETONARME YAPILARIN VE ELEMANLARIN DAVRANIŞI/5221332
Dersin Adı: BETONARME YAPILARIN VE ELEMANLARIN DAVRANIŞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Katılımcı, yapısal tasarımda temel betonarme ilkelerin dayandığı bazı varsayımların farkına varır.
Katılımcı, betonarme ilkelerin daha esnek biçimde uygulayabilme becerisine sahip olur.
Katılımcı, betonarme tasarımında karşılaşılan problemler için çözüm üretebilme yetisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Betonarmede kullanılan malzemelerin tanımı. Kullanım amaçları.
2. Hafta  Beton'un mekanik özellikleri. Zaman veya yük gibi etkilere karşı gösterdiği davranış farklılıkları.
3. Hafta  Kesitte donatının önemi. Düzenlenme kriterleri üzerine irdeleme.
4. Hafta  Betonarme üzerine geliştirilen analitik modeller.
5. Hafta  Süneklik ve gevreklik kavramı.
6. Hafta  Eleman davranışında enerji tüketiminin önemi.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Elastik enerji tüketim kapasitesinin ve elastik deformasyonun hesaplanması.
9. Hafta  Döşemeler için akma çizgisi yöntemi
10. Hafta  Döşemeler için akma çizgisi yöntemi
11. Hafta  Aderans ve kenetlenme
12. Hafta  Betonarme elemanlarda çatlama ve deformasyon
13. Hafta  Betonarme elemanlarda çatlama ve deformasyon
14. Hafta  Betonarme ve Ön üretimli eleman ve yapıların sismik davranışı
15. Hafta  Betonarme ve Ön üretimli eleman ve yapıların sismik davranışı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
4
56
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, inşaat mühendisliğinin bir alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmekX
2
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramakX
3
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekX
4
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,X
5
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmekX
6
Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmekX
7
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmekX
8
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmekX
9
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmekX
10
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmekX
11
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmekX
12
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmekX
13
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmekX
14
Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd.Doç.Dr. Yağmur Kopraman)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/yagmur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yagmur@gazi.edu.tr)