GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRİK SİSTEMLERİNDE KAOS/5221330
Dersin Adı: ELEKTRİK SİSTEMLERİNDE KAOS
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan ve başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci elektrik devrelerinin dinamik özelliklerinin nasıl araştırılacağını
Devre kararlılıklarının analiz metotlarını kavrar,
Elektrik sistemlerinin dinamik modellemelerini yapabilir,
Bağlı elektrik sistemlerinin dinamiğinin nasıl inceleneceğini öğrenir.
Kaotik elektrik devreleri kullanarak eşzamanlı devreler ve kaotik haberleşme konularında bilgi sahibi olur.
Tekil ve bağlı devrelerin elektrodinamiğini öğrenir.
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim, Soru ve Cevap
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dinamik sistemlerin temelleri ve sınıflandırılması
2. Hafta  Kaosun tanımı (Faz uzayı, çekiciler, Lyapunov üsteli)
3. Hafta  Ayrık ve sürekli dinamik sistemler ve dallanma
4. Hafta  Doğrusal-olmama ve kaotikliği belirlenmesi (Güç Spektrumları, boyut analizleri ve fraktallar)
5. Hafta  Kaotik devrelerin dinamik modellenmesi
6. Hafta  Bazı osilatörler (Duffing osilatörü, RL-diyot devresi)
7. Hafta  Chua devresi ve Kurt modifiyeli Chua devresi
8. Hafta  Ara sınav, Elektrik devresinde merkezi manifold analizi
9. Hafta  Bağlı elektrik devrelerinin modellenmesi (Josephson eklem devresi)
10. Hafta  Bağlı elektrik devrelerinin modellenmesi (2R2L-diyot devresi)
11. Hafta  Kararlılık analizleri (Pertürbasyonlar)
12. Hafta  Kararlılık analizleri (Yapısal ve Lyapunov kararlılıkları)
13. Hafta  Kararlılık analizine ilişkin örnekler
14. Hafta  Kaotik devrelerin eşzamanlılığı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
10
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
6
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
6
36
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
7
42
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisiX
2
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisiX
3
Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisiX
4
Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisiX
5
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiX
6
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisiX
7
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceriX
8
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisiX
9
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisiX
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğiX
11
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisiX
12
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisiX
13
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurmakX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Erol KURT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ekurt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ekurt@gazi.edu.tr)