GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜÇ KALİTESİ VE İYİLEŞ. YÖNT./5051330
Dersin Adı: GÜÇ KALİTESİ VE İYİLEŞ. YÖNT.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci güç kalitesi kavramlarını ve problemlerini bilir.
Güç kalitesini bozan etkenleri ve iyileştirme yöntemlerini, bu amaçla kullanılan devre yapılarını kavrar.
Güç kalitesi iyileştirici devre tasarımı yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş, Güç kalitesi kavramları ve sistem üzerine etkileri,
2. Hafta  Düşük/yüksek gerilim, gerilim dengesizliği, kesintiler, akım ve gerilim harmonikleri, frekans değişimi, fliker, Güç kalitesini bozan etkenler, IEEE 519 ve IEC 61000 standardı, Diğer uluslararası standartlar
3. Hafta  Servo ve statik gerilim regülatörleri,
4. Hafta  Kesintisiz güç kaynakları,
5. Hafta  Pasif harmonik filtreler,
6. Hafta  Aktif güç filtreleri, Seri aktif güç filtreleri, devre yapıları ve denetim yöntemleri,
7. Hafta  Paralel aktif güç filtreleri, devre yapıları ve denetim yöntemleri,
8. Hafta  Hibrid aktif güç filtreleri, Ara Sınav
9. Hafta  Faz kaydırma transformatörleri ve çok darbeli kontrollü/kontrolsüz doğrultucular,
10. Hafta  Birim güç faktörlü doğrultucular,
11. Hafta  İki kademeli yüksek güç faktörlü doğrultucular, devre yapıları, kontrol yöntemleri,
12. Hafta  PWM doğrultucular devre yapıları, kontrol yöntemleri,
13. Hafta  Orta gerilimde güç kalitesi iyileştirme yöntemleri
14. Hafta  Güç elektroniği dönüştürücülerinin EMI etkileri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisiX
2
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisiX
3
Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisiX
4
Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisiX
5
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiX
6
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisiX
7
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceriX
8
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisiX
9
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisiX
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğiX
11
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisiX
12
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisiX
13
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurmakX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. NECMİ ALTIN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/naltin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (naltin@gazi.edu.tr)