GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ/5111329
Dersin Adı: İLERİ YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Ali Akcayol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/web/akcayol/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akcayol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yazılım mühendisliği kavramlarının öğrenilmesi
Büyük yazılım sistemlerinin tasarlanması ve gerçekleştiriminin öğrenilmesi







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yazılım mühendisliğine giriş
2. Hafta  Yazılım Gereksinimleri
3. Hafta  Yazılım Tasarımı
4. Hafta  Yazılım Geliştirme
5. Hafta  Test Yöntemleri
6. Hafta  Yönetim
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Yazılım Mühendisliğinde Yeni Yaklaşımlar
9. Hafta  Yazılım Mühendisliğinde Yeni Yaklaşımlar
10. Hafta  Yazılım Mühendisliğinde Yeni Yaklaşımlar
11. Hafta  Proje
12. Hafta  Proje
13. Hafta  Proje
14. Hafta  Proje
15. Hafta  Proje
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  (1) Ian Sommerville, Software Engineering (7th Edition), Addison Wesley, 2004. (2) Roger S. Pressman, Software Engineering A Practitionar's Approach (6th Edition), McGraw-Hill, 2005. (3) Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit, Object-Oriented Software Engineering: Using UML, Patterns and Java (2nd Edition), Prentice Hall, 2003. (4) Kent Beck, Cynthia Andres, Extreme Programming Explained: Embrace Change (2nd Edition), Addison-Wesley, 1999.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
4
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
8
5
40
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
36
36
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.X
5
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bir sorunu tanımlar.X
6
Bilgisayar mühendisliği alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
7
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirir.X
8
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirir.X