GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOZİMETRİ ÖLÇÜM TEKNİKLERİ/5481328
Dersin Adı: DOZİMETRİ ÖLÇÜM TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Elif ORHAN, Doç. Dr.Sema Bilge OCAK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eliforhan;http://websitem.gazi.edu.tr/site/sbocak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eliforhan@gazi.edu.tr, sbocak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çalışmalarında gerekli olabilecek teknik/modern araçları kullanma
Çalışmalarını sözlü ve yazılı sunma
Disiplinler arası çalışma yapabilme
Doğru ve gerekli bilgiyi hızlı ayırt edebilme
Sonuçları analiz etme becerisi kazanabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doz hesaplama teknikleri
2. Hafta  Dozimetrik Prensipler
3. Hafta  Doz dağılımları
4. Hafta  Lüminesans mekanizması ve genel özellikleri
5. Hafta  Termolüminesans yöntemi ve prensipleri
6. Hafta  Termolüminesans yöntemi ve prensipleri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Termolüminesans maddelerinin özellikleri
9. Hafta  Termolüminesans maddelerinin özellikleri
10. Hafta  Termolüminesans dozimetri okuyucuları
11. Hafta  Termolüminesans dozimetrinin tıp uygulamaları
12. Hafta  Foton, alfa ve beta dozimetreleri
13. Hafta  Personel ve alan dozimetreleri
14. Hafta  Personel ve alan dozimetrelerinin özellikleri
15. Hafta  Ölçüm belirsizlikleri
16. Hafta  Ölçüm belirsizlikleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fundamentals of radiation dozimetry. J.R.Greening, Taylor &Francis group, ISBN: 9780852747896, 1985. Radiation dozimetry, Gad Shani, ISBN-13: 978- 0849315053 , 2000 Thermoluminescence of Solids, S. W. S. McKeever,ISBN: 9780521368117, 2011 Measurement, Dosimetry, and Health Effects, Second Edition Lev S. Ruzer, Naomi H. Harley, ISBN: 9781439855102, 2012.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
2
6
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
5
6
30
 Sunum
16
2
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X