GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RADYASYON ALGILAMA SİSTEMLERİ/5401328
Dersin Adı: RADYASYON ALGILAMA SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Sema Bilge Ocak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sbocak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sbocak@gazi.edu.tr,semamuzo@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Radyasyonun uygulamalara yönelik sahalarda çalışacak kişilere gerekli temel bilgiler verme
Çalışmalarını sözlü ve yazılı sunma
Doğru ve gerekli bilgiyi hızlı ayırt edebilme,
Alınan verileri analiz etme
Bu alanda uzmanlaşan kişilere TAEK, TUBITAK-UME, araştırma grublarında ve üniversitelerde çalışma imkanı sunma




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Radyasyon, Radyasyon kaynakları,Radyasyon Birimleri ve iyonize ve iyonize olmayan radyasyon
2. Hafta  Yüklü parçacıkların madde ile etkileşmesi, minimum ve maksimum enerji trasferi
3. Hafta  Gama ışınlarının etkileşmesi
4. Hafta  Radyasyon dedektörlerinin genel özellikleri
5. Hafta  İyon odası
6. Hafta  Geiger-Müller dedektörleri
7. Hafta  İnorganik ve Organik Sintilasyon dedektörleri
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Fotodedektörler
10. Hafta  Yarıiletken dedektörleri
11. Hafta  Diğer Katıhal dedektörleri
12. Hafta  Puls işlenmesi ve şekillendirilmesi
13. Hafta  Lineer ve logic sinyal sinyal fonksiyonları
14. Hafta  Dedektörlerin elektroniği
15. Hafta  Parçacık dedektörlerinin uygulamaları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Physics&Engineering of Radiation dedection Syed Naeem Ahmed, Queen’s University, Kingston, Ontario (2007). 2. Radiation dedection and Measurement 3. Particle dedectors, Claus Grupen and Boris Shwartz (2008)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Teknik gezi yaparak uygulamalı olarak gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
5
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X