GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CAM SERAMİK YAPILAR/5321328
Dersin Adı: CAM SERAMİK YAPILAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Haluk KORALAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/koralay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  koralay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin öğrenme çıktıları;
Camı ve cam oluşum teorilerini tanımlayabilir.
Cam çeşitlerini açıklayabilir.
Cam ergitme fırınlarını tanımlayabilir.
Cam ergitme reaksiyonlarını tanımlayabilir.
Cam üretim yöntemlerini açıklayabilir.
Cam-seramikleri tanımlayabilir.
Cam-seramik dönüşüm mekanizmalarını açıklayabilir.
Cam-seramiklerin özelliklerini açıklayabilir.
Cam-seramiklerin uygulama alanlarını açıklayabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Termal Analiz Dersi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Cam Seramikler, Tanım Ve Tarihsel Gelişim, Cam Seramiklerin Bilimsel Önemi, Cam Seramiklerin Teknolojiksel Önemi
2. Hafta  Özel Cam Seramiklerin İşlemleri
3. Hafta  Cam- Seramiklerin Uygulamaları (Genel Ve Mekaniksel Mühendislik Uygulamaları, Elektrik Ve Elektronik Mühendisliğinde Uygulamalar, Işık ve Optik Uygula
4. Hafta  Cam-Seramikler ve kristalli yapılar, Cam-Seramik Süperiletken Malzemelerin hazırlanması
5. Hafta  Termal analiz için örneklerin hazırlanması ve hazırlanan bu örneklerin analizi Termal analiz sonucu elde edilen verilerin yorumlanması (kristalleşme
6. Hafta  Kristalografik analizi için örneklerin hazırlanması ve hazırlanan bu örneklerin analizi (miller indislerinin bulunması, örgü parametrelerinin bulunmas
7. Hafta  Kristalografik analizi için örneklerin hazırlanması ve hazırlanan bu örneklerin analizi (miller indislerinin bulunması, örgü parametrelerinin bulunmas
8. Hafta  Taramalı elektron mikroskobu yardımıyla optik özelliklerinin belirlenmesi
9. Hafta  Taramalı elektron mikroskobu yardımıyla optik özelliklerinin belirlenmesi
10. Hafta  Seramik örneklerin, düşük sıcaklıkta elektriksel özelliklerinin belirlenmesi(R-T)
11. Hafta  Seramik örneklerin, düşük sıcaklıkta elektriksel özelliklerinin belirlenmesi(R-T)
12. Hafta  Seramik örneklerinin, dielektrik özelliklerinin belirlenmesi (I-V, C-V)
13. Hafta  Seramik örneklerinin, dielektrik özelliklerinin belirlenmesi (I-V, C-V)
14. Hafta  Sonuçların Yorumlanması
15. Hafta  Sonuçların Yorumlanması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Handbook of ceramics, glasses, and diamonds, Charles A. Harper, McGraw-Hill, 2001 2. Superconducting Glass-Ceramics in Bi-Sr.Ca-Cu-O: Fabrication and its Application, Yoshihiro Abe, World Scientific, 1997 3. Glass- Ceramics, P.W. McMillan, Academic Press, 1979 4. Cam, Kimyası, Özellikleri, Uygulaması, Doç. Dr. Duran KOCABAĞ, Birsen Yayınevi, 2002 5. Ceramic and glass materials, James F. Shackelford, Robert H. Doremus, Springer, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 8: Grup Çalışması,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X