GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ I/5301328
Dersin Adı: NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şükrü ÇAVDAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cavdar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cavdar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nano malzemeleri tanımlar
Nanomalzemelerin üretim yöntemlerini bilir
Nano malzemelerin karakterizasyonunda kullanılan yöntemleri bilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nanoteknoloji Nedir ? ,Nanoteknolojinin Önemi
2. Hafta  Nanomalzeme Sentezleme yöntemleri
3. Hafta  Ark Buharlaştırma, Litografik, Kimyasal Buhar Biriktirme
4. Hafta  Elektrodepolama, Sol Jel, Ters Missel/ Mikro Emisyon Yöntemi, RF Plazma )
5. Hafta  Nanomalzeme Karakterizasyon Yöntemleri
6. Hafta  Taramalı Elektron mikroskobu (SEM), Taramalı Hall Aygıtı Mikroskobu (SHPM),
7. Hafta  Manyetik kuvvet mikroskobu (MFM),
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Taramalı Tünelleme Mikroskobu (STM)
10. Hafta  Atomik Kuvvet mikroskobu (AFM)
11. Hafta  UV-VIS, FTIR (Fourier dönüşüm infared spektroskopi)
12. Hafta  RAMAN
13. Hafta  X ışını toz difraksiyonu (XRD),
14. Hafta  Küçük açılı X-ışını saçılımı (SAXS)
15. Hafta  uygulamalar
16. Hafta  final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Handbook of Nanotechnology, Bharat Bhushan Spinger-Verlag Berlin Heidelberg New York 2004 2. Nanophysics and nanotechnology, Edward L. Wolf A John Wiley & Sons, Inc., Publication New York 2004 3. Nanostructured Materials Philippe Knauth, Joop Schoonman Kluwer Academic Publishers New York 2004 4. Nanoscale Materials in Chemistry, Kenneth J. Klabunde A John Wiley & Sons, Inc., Publication 2001
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
4
3
12
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X