GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODERN SPEKTROSKOPİ/5261328
Dersin Adı: MODERN SPEKTROSKOPİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Elif ORHAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/eliforhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eliforhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çalışmalarında gerekli olabilecek teknik/modern araçları kullanma,
Çalışmalarını sözlü ve yazılı sunma,
Disiplinler arası çalışma yapabilme,
Doğru ve gerekli bilgiyi hızlı ayırt edebilme,
Sonuçları analiz etme becerisi kazanabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Spektroskopide temel prensipler; spektroskopik geçişler ve geçiş kuralları
2. Hafta  Moleküler simetri
3. Hafta  Grup teori;nokta gruplar, grupların temsili
4. Hafta  Karakter tabloları
5. Hafta  Grup teorisinin uygulamaları
6. Hafta  Grup teorisinin uygulamaları
7. Hafta  Nükleer manyetik rezonans spektroskopi (Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Elektron spin rezonans spektroskopi (Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
10. Hafta  Kızılötesi spektroskopi (Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
11. Hafta  Mössbauer spektroskopi(Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
12. Hafta  X-ışını flöresans spektroskopi(Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
13. Hafta  EDXRF spektroskopi(Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
14. Hafta  WDXRF spektroskopi(Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
15. Hafta  WDXRF spektroskopi(Teori, Deneysel Teknikler, Uygulamalar)
16. Hafta  Kütle Spektrometri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Raymond Chang, Basic Principles of Spectroscopy. McGraw-Hill Kogakusha Ltd, International Student Edition, Catalog Card Number 74-132340 (1971) 2. J. Michael Hollas, Modern Spectroscopy. John Wiley & Sons; 3 rd ed., (2002) 3. Donald L. Paiva, Gary M. Lampman, George S. Kryz, Introduction of Spectroscopy. Sounders College; Catalog Card Number 77-11348 (1979)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
2
6
 Okuma Faaliyetleri
2
4
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
5
6
30
 Sunum
16
2
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
5
5
25
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X