GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖRNEKLEME VE ÖRNEK HAZIRLANMASI/5241328
Dersin Adı: ÖRNEKLEME VE ÖRNEK HAZIRLANMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Nihat COŞKUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nihatcoskun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nihatcoskun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Analiz ve çeşitleri hakkında genel bilgiye sahip olmak
Kimyasal analizin hayatımızdaki önemini kavramak
Analizde hata kaynaklarını belirleyebilmek ve bunların azaltılması için gerekli tedbirleri alabilmek
Örnek alma ve örnek hazırlanma basamaklarının toplam analiz içindeki önemini kavramak
Yeni bir analiz metodu geliştirirken izlenecek adımları öğrenmek
Disiplinler arası çalışma yapabilme becerisi kazanmak.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kimyasal analize genel bir bakış
2. Hafta  Kimyasal analize genel bir bakış
3. Hafta  Örnekleme ve örnek hazırlama hakkında genel bilgilendirme
4. Hafta  Örnekleme ve örnekleme metodolojisi
5. Hafta  Örnek hazırlama teknikleri
6. Hafta  Örnek hazırlama tekniklerinin seçim kriterleri
7. Hafta  Organik türler için örnek hazırlama
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Organik türler için örnek hazırlama ve analiz yöntemleri
10. Hafta  İnorganik türler için örnek hazırlama
11. Hafta  İnorganik türler için örnek hazırlama ve analiz yöntemleri
12. Hafta  Element türlendirilmesi
13. Hafta  Farklı kaynaklardan örnek alma ve örnek hazırlama teknikleri
14. Hafta  Farklı kaynaklardan örnek alma ve örnek hazırlama teknikleri / Ödevlerin sunumu
15. Hafta  Ödevlerin sunumu
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  KİTAP: 1.Mester Z., Sturgeon R.E., Sample Preparation for Trace element Analysis, Elsevier 2.Pawliszyn J., Sampling and Sample Preparation Techniques for Field and Laboratory, Elsevier, 3.Woodget B.W., Cooper D., Samples and Standarts, Wiley 4.Anderson R., Sample Pretreatment and Separation, Wiley 5.Mitra S., Sample Preparation Techniques in Analytical Chemistry , Wiley 6.Zhang C., Fundamentals of Environmental Sampling and Analysis, Wiley Settle F.A., Handbook of Instrumental Techniques for Analytical Chemistry, Prentice Hall SÜRELİ YAYIN, MAKALE, BİLDİRİ, SEMPOZYUM, RAPOR: 1.Journal of Separation Science 2.International Journal of Environmental Analytical Chemistry 3.Modern Sample Preparation Methods in Chemical Analysis (Microchimica Acta June 2001, Volume 136, Issue3-4, pp 199-204) 4.http://www.separationsnow.com
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisiX
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisiX
11
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapabilme becerisi.X
12
Bilime yenilik getirme, bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
13
Ulusal proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X